نماینده مردم زیرکوه و قاین و رییس مجمع نمایندگان استان  در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق استاندارد جامعه و تولید محصول باکیفیت باید به تربیت نیروی کارآمد و ماهر توجه شود چرا که با ضعف در این حوزه مطمئناً تکنولوژی روز نیز به درد تولید محصول باکیفیت نخواهد خورد.

فرهاد فلاحتی، امروز (۸ مرداد)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای با توجه به آموزش‌های مهارتی که انجام می‌دهد و افراد را در شغل مورد نظر توانمند می‌کند جایگاه بسیار مطلوبی در نظام مهارتی و آموزشی کشور دارد.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در پر کردن اوقات فراغت و ایجاد اشتغال در جامعه، افزود: تمام حوزه ‌هایی که نیاز به مهارت دارند در صورت داشتن نیروی کارآمد و مفید می‌توانند حرکت به سمت مطلوبی را تجربه کنند.

نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر شغلی نیاز به افرادی دارد که آن توانمندی را به خوبی کسب کرده باشند، تصریح کرد: در کلان کشور، بخش عمده نظام تعلیم و تربیت به این امر برمی ‌گردد که افراد کارآمدی را تحویل جامعه دهد که به دانش‌های روز مسلح شده و مهارت لازم در حوزه فعالیت شغلی خود را فرا گرفته باشند.

فلاحتی با بیان اینکه مدیریت مکانیزم مهارت‌آموزی منجر به ایجاد شغل در جامعه می‌شود، افزود: بسیاری از کارگاه‌های تولید و مراکز فنی و صنوف نیاز به کارگران ماهر دارند و فردی که این مهارت‌ها را داشته باشد بسیار آسان‌تر جذب بازار کار می‌شود تا افرادی که فاقد مهارت لازم هستند.

وی با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای به سمت مدرک گرایی نرفته ‌اند، اظهار کرد: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه به جای مدرک گرایی حفظ شود.

نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای ایجاد شغل و رونق تولید نیاز به نیروی کارآمد و ماهر است و این افراد می ‌توانند در بستر فنی و حرفه‌ای  تربیت شوند، تصریح کرد: هر میزانی در صحنه تولید کشور نیروی کارآمد داشته باشیم به همان میزان، اجناس و محصولات تولیدی کیفیت بخشی خواهد داشت.

فلاحتی ادامه داد: برای افزایش و رونق استاندارد جامعه و تولید محصول باکیفیت باید به تربیت نیروی کارآمد و ماهر توجه شود چرا که با ضعف در این حوزه مطمئناً تکنولوژی روز نیز به درد تولید محصول باکیفیت نخواهد خورد.

وی بر تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و استان تاکید کرد و یادآور شد: باید با فرهنگ سازی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح جامعه فراگیر شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله