#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه سفرهای رییس جمهور از استان‌های محروم شروع شد و خراسان جنوبی هم سومین مقصد سفر بود، نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم است.

جواد قناعت در دیدار جمعی از مرزنشینان و سران عشایری شهرستان نهبندان افزود: نگاه به مناطق محروم، از موضوعات کلیدی و اساسی دولت سیزدهم است.

وی به بازدیدهای سرزده رییس جمهور از محلات محروم اشاره کرد و گفت: با فضای مثبتی که در سطح ملی ایجاد شده، قطعا اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر فضای حاکم بر کشور خاطرنشان کرد: ما هم نخستین سفرهای شهرستانی را در داخل استان از نهبندان آغاز کردیم.

وی درخصوص علت این انتخاب گفت: به این جهت که نهبندان میزبان سفر مقام معظم رهبری بوده و هم اینکه آیت الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به نهبندان دارد.

قناعت از پیگیری‌هایی گفت که در سطح ملی برای رفع برخی مشکلات نهبندان و استفاده از ظرفیت معادن این شهرستان انجام شده است و افزود: در دیدار با مدیرعامل شستا، قول‌های مساعدی در زمینه سرمایه‌گذاری بر ظرفیت‌های معدنی نهبندان گرفتیم که با عملیاتی شدن هر کدام از آنها، شاهد دگرگون شدن این شهرستان خواهیم بود.

وی گفت: در دیدار با رییس سازمان امور عشایر کشور هم اعتبارات خوبی برای حوزه عشایری استان گرفته شد که با استفاده از آن، تمامی مطالبات پیمانکاران تا پایان سال ۱۴۰۰ صفر شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به رویدادهای در سطح بین‌المللی افزود: با وجود اینکه تحریم‌ها برداشته نشده اما نفت ما فروش خوبی دارد و ان‌شاء‌الله با اتمام بدهی‌های دولت قبل، منابع مالی کشور به سمت عمران و ساخت و ساز خواهد رفت.

وی بر تغییر رویکرد دولت و ریل‌گذاری جدید صورت گرفته در کشور تاکید کرد و گفت: با تاکید رییس جمهور و وقتی که برای تغییر در فضای کشور گذاشته می‌شود، وظیفه ما هم این است که برای تغییر در فضای استان وقت بگذاریم.

قناعت با اشاره به مطالب مطرح شده در این نشست و مطالبات عشایر و مرزنشینان شهرستان نهبندان، از سفر ویژه‌ای برای رصد و پیگیری مشکلات از نزدیک خبر داد و گفت: مسایل مطرح شده به‌صورت موردی و کارشناسی پیگیری خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این دیدار به نقش عشایر در حراست از مرزهای استان پرداخت.

سردار محمدرضا مهدوی افزود: عشایر در همه شرایط همپای نظام و انقلاب بوده‌ و با وجود تلاش‌های معاندین، مثل کوه پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند.