مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه ها خصوصا نشریه های محلی نقش بسیار موثری در توسعه هر منطقه ای دارند گفت:خراسان جنوبی هم از این قاعده جدا نیست، استان ظرفیت های بسیار نهفته ای دارد که تاکنون نقش رسانه ها در معرفی آن مغفول مانده است.

؛ناصر نبی زاده صبح امروز ٢٨ تیرماه جاری در دیدار با مدیر مسئولان نشریات استان به تعامل مثبت و راهبردی با مطبوعات استان در جهت امید و نشاط به جامعه تاکید کرد و گفت: بی تردید در عرصه های مختلف فرهنگی رسانه ها می توانند نقش تعیین کننده ای در جهت پیشبرد اهداف نظام ایفا نمایند.

وی بر ایجاد یک بستر صادقانه و دوستانه و عمیق همراه با آرامش، خلاقیت و پویایی بین اصحاب رسانه استان تاکید کرد و بیانت داشت: خوشحالم از اینکه فعالیت خود را در استانی در حوزه فرهنگ و هنر ادامه می دهم که با کثرت مفاخر و شخصیت های برجسته، تاثیرگذار در معادلات کشور و تمدن ساز و از سوی دیگر مردمی آرام شناخته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه اصلی مطبوعات و خبرگزاری ها انتقال شفاف، آگاهانه و دلسوزانه وقایع، اطلاعات و اخبار به مردم است تصریح کرد: مردم نیز هیچگاه در نظام جمهوری اسلامی نامحرم نبوده و نخواهند بود در نتیجه انتقال اخبار و اطلاعات به مردم وظیفه مقدسی است که حوزه اطلاع رسانی به عهده دارد و ما پایبند هستیم که مطمئنا با هر نگرشی غیر از این نمی توانیم آگاه باشیم.

نبی زاده ادامه داد نگاه بنده این است که باید در حوزه توسعه همه جانبه ای که پیش رو داریم هم اندیشی بیشتری با حوزه رسانه انجام شود و در شرایطی که وجود دارد و دشمنان نقشه های شومی برای این نظام و کشور کشیده اند نیاز است هم اندیشی بیشتری وجود داشته باشد تا بتوانیم از این فضا نیز عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مطمئن هستیم که کسانی که در حوزه مطبوعات و خبرگزاری کار می کنند از فرهیخته ترین افراد جامعه هستند و آنها بدون شک بیش از همه وضعیت های کشور، نظام و مملکت را می دانند.

نبی زاده با بیان اینکه اهالی مطبوعات ما منتقد هستند و این انتقاد یک چارچوب کاملا درستی دارد و نگاهی برای تخریب وجود ندارد بیان داشت: اعتقاد بنده این است نقد به معنی تخریب نیست و یک چارچوب کاملا حرفه ای و علمی دارد پس بنابراین باید همه مدیران و مسئولان در این فضای پر تلاطم رسانه ای ظرفیت خود را برای شنیدن نقدهای سازنده بالا ببرند و همچنین توان مدیریتی خود را برای پاسخ های مثبت افزایش دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه باید بتوانیم ظرفیت های جدیدی را در

حوزه نشریات استان بگشاییم، گفت: انتظار من از نشریات این است که با تعامل و هم فکری با مجموعه این اداره کل ،به سمت توانمند سازی بیشتر حرکت کنند و بستری حرفه ای تر در حوزه رسانه در استان بوجود آید.

وی با اشاره به اینکه اهمیت مطبوعات بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: نگاه ما در فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی همان بستری است که به استقلال، رونق و تسریع مسیر حوزه اطلاع رسانی اعتقاد دارد و تمام تلاش ما این است که این فضا را در همه جنبه های عمومی و دولتی استان تسریع کنیم.

نبی زاده در پایان با اشاره به اینکه در حوزه آموزش استقبال زیادی خواهیم کرد گفت: هرچه آموزش را افزایش دهیم می توانیم به رسالت خود بیشتر عمل کنیم و مطبوعات نیز از چهره حرفه ای تری برخوردار می شوند.

بنابراین این گزارش؛در ابتدای این جلسه هر یک از مدیر مسئولان نشریات استان به ارائه نقطه نظرات،پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند که مباحث بیمه،مالیات و بحث کاغذ از اهم این مسائل بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله