مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با هدف بررسی و تصویب سند ارتقاء جایگاه زنان و خانواده استان تشکیل گردید، با بیان این مطلب گفت: سند ارتقاء جایگاه زنان و خانواده نقشه راهی برای همه دستگاه های اجرایی در این حوزه است.
به گزارش دفتر بانوان و خانواده استانداری، نفیسه نخعی مدیر کل دفتر بانوان و خانواده گفت : سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آینده یک نقشه راه مشخص بوده که با تصویب آن و هم افزایی دستگاههای اجرایی اعتباراتی که به صورت جزیره ای درحوزه زنان و خانواده هر ساله در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد یکپارچه و از موازی کاری در این حوزه نیز جلوگیری خواهد شد.
نخعی به راهکارهای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در خصوص مشکلات موجود در استان اشاره کرد و افزود : این سند با رویکرد در نظر گرفتن برنامه ها و فعالیت های اجرایی برای بخش های دولتی و خصوصی در حوزه های مختلف می باشد.
وی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی گفت: دستگاه های دولتی باید برای حل مسایل اسیب زا، راهکارهای مناسبی ازجمله برگزاری کارگاه های آموزشی، حمایت های مالی و عاطفی، افزایش تولید محتواهای آموزشی و برنامه های تلویزیونی و رسانه ای برای تقویت باورهای دینی و مذهبی، تقویت مراکز مشاوره درخصوص ارائه مهارت های زناشویی ، سبک زندگی سالم و شیوه های فرزند پروری و توسعه برنامه هایی برای افزایش نشاط و… را اجرایی نمایند.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده در ادامه افزود : احداث و تجهیز پارک های بانوان و سالن های ورزشی، نیز یکی از اقدامات موثر در افزایش سطح نشاط و سلامت بانوان است که حمایت معاونت زنان و خانواده کشور را می طلبد.
وی همچنین برافزایش مراکز گردشگری و بوم گردی، استفاده از مبلمان شهری مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی ، اتاق های مادر و کودک و ایجاد بازارچه های صنایع دستی ، پروژه های آبخیزداری و افزایش بوم بازارها برای توسعه اشتغال زنان تاکید کرد.
نخعی در خصوص ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی و اقدامات نرم افزاری برای توسعه اشتغال مجازی بانوان افزود: ایجاد سامانه های شناسایی معادن و سنگ های قیمتی ، گیاهان دارویی و محصولات استراتژیک استان، طراحی اپلیکیشن های آموزشی و راه اندازی بازارهای مجازی و آموزش آنها از برنامه های پیش بینی شده در سند می باشد.