فرخنده گفت: خراسان جنوبی تا پایان سال جاری میزبان رویدادهای ملی و منطقه ای از جمله جشنواره ملی عکس و فیلم کویر و زندگی، جشنواره ملی پروفسور معتمدنژاد، جشنواره منطقه ای تئاتر فجر کشور و طرح اصیلا خواهد بود.

علی فرخنده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس اظهار داشت: شورای سیاستگذاری جنگ نرم به دنبال طراحی عملیاتی است تا در آن بتوانیم با فرهنگ مقاومت برگ برنده را به دست بگیریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: طراحی این عملیات در جنگ نرم نیازمند افرادی همچون شهید حسن باقری است که به مخ استراتژیک جنگ معروف شده بود.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بار اصلی انقلاب در گام دوم به فرموده مقام معظم رهبری بر عهده جوانان است و توصیه رهبر معظم انقلاب به این است که در مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره به جوانان مسئولیت دهید.

 

فرخنده بیان کرد: برای پیروز بودن در صحنه نباید ناامید شویم و باید حرف نو بزنیم و افق بلند داشته باشیم و با همه کاستی ها کار کردن و طرح ریختن و ابتکار عمل داشتن یک نوع هنر مدیریتی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه همه تکلیف داریم تا کار فرهنگی انجام دهیم، افزود: باید در برنامه ریزی ها تجدیدنظر کنیم و به کارهای عملیاتی میدانی توجه شود و در این راستا یک طرح پیشنهاد دادیم و آن که ترویج موزه محله های دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد.

 

فرخنده در ادامه گفت: یک نمونه از این موزه محله ها در بیرجند وجود دارد که مربوط به شهید رئوفی فرد است و یک نوع کار مردمی و محله محور محسوب می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آسیب های اجتماعی عنوان کرد: اگر آسیب اجتماعی رشده کرده باشد باید دلایل آن را بیابیم و ریشه آن در حوزه فرهنگ است و برای حل آن باید تصمیم گیری شود و کار فرهنگی هم کار تک بُعدی نیست که فقط سخنرانی شود بلکه گفتمان یک زنجیره است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد سازنده سینما نیست، افزود: تجهیز، مجوز و نظارت بر سینماها بر عهده این سازمان قرار دارد و اگر قرار است سینما در شهری احداث شود باید زیرساخت آن را آماده کنند.

 

فرخنده با اشاره به اینکه امسال در خراسان جنوبی شاهد چندین رویداد ملی و منطقه ای خواهیم بود، ادامه داد: اولین رویداد جشنواره ملی عکس و فیلم کویر و زندگی به میزبانی شهرستان طبس است و آثار آن دریافت شده و در مرحله داوری قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: رویداد ملی دیگری که به میزبانی خراسان جنوبی اجرا می شود بحث جشنواره ملی سواد رسانه، جایزه پروفسور معتمدنژاد است.

 

وی به طرح اندیشه تمدنی امام علی(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: این طرح گفتمانی است که یکساله طراحی شده است از روز مباهله امسال تا دهه امامت و ولایت سال آینده ادامه دارد.

 

فرخنده در ادامه بیان کرد: امسال خراسان جنوبی میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور است و به سایر استان ها ثابت خواهیم کرد که خراسان جنوبی می تواند حرف برای گفتن در حوزه های فرهنگ و هنر و رسانه داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در خصوص طرح اصیلا نیز گفت: طرح اصیلا یکی از طرح های فرهنگی است که در حوزه ترویج مد و لباس ایرانی و اسلامی برگزار می شود و گام اول آن برداشته شده است.

 

وی در پایان عنوان داشت: فاز یک پروژه مجتمع فرهنگی شهرستان طبس از پروژه های عقب مانده است که طی دو سال محقق خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور