نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جایگاه امام حسین (ع) نمادی برای مبارزه با ظلم، استکبار و استعمار است به همین دلیل دنیا از شرق تا غرب از ایشان الگو می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که همزمان با روز عاشورا در بهشت متقین (محوطه قتلگاه) این شهر برگزار شد، افزود: جایگاه مقدس امام حسین (ع) در کنار همه انبیا، اوصیا و ائمه هدی ویژه است که پیامبر اسلام (ص) آن را مطرح کرد و چه معجزه‌ای بالاتر از اینکه امروز این جایگاه را به عینه می‌بینیم.

وی گفت: وقتی استعمار پیر و انگلیس خبیث با سلطه استعماری خون ملت‌ها و مردم شبه قاره هند را می مکید و کسی نمی‌توانست با این قدرت استعماری مقابله کند، ماهاتما گاندی گفت که من مردم هند را از زیر ستم استعمار غرب به سرکردگی انگلیس به پیروی از سرور آزادگان جهان، حسین بن علی (ع) نجات می‌دهم و این کار را انجام داد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مردم جهان از شرق تا غرب و آزادگان دنیا منتظر اربعین حسینی هستند ادامه داد: مردم مسلمان و غیرمسلمان از سراسر جهان و کشورهای غربی به کربلا می‌آیند و می‌بینید کشیش و اُسقفی که از کشور غربی آمده در کربلا، صلیب را کنار می‌گذارد، خاک حسین را سجده می‌کند و می‌گوید این ذبیح فرات است که پیامبران گذشته و عسیی مسیح (ع) خبر دادند.

وی گفت: تمامی آزادیخواهان عالم در اربعین حسینی به دنبال نشانی مهدی فاطمه (عج) می‌روند و این فرزند حسین که در پای عدالت و در مبارزه با ظلم با همه وجود ایستاد، این وراثت کریمه به حضرت مهدی می‌رسد و عدل را بر جهان حاکم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به عزاداران اباعبدالله الحسین در روز عاشورا گفت: امروز چه زیبا به دنیا پیام دادید و درود بر شما که عشق خود به اسلام، امام حسین (ع)، دین و انقلاب را به منصه ظهور گذاشتید.

خطیب جمعه بیرجند: امام حسین (ع) نماد مبارزه با استکبار است

وی افزود: آنچه در تقوا توصیه می‌شود اینکه از فردا در هر کار و مسئولیتی که در اداره، مزرعه و منزل دارید از خود مراقبت کنید و ان شاءالله همیشه حسینی بمانید و با حسین محشور شوید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به حدیث «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه» اشاره کرد و گفت: ۱۲۴ هزار پیغمبر و اوصیای آنها و ائمه اطهار همه چراغ هدایت و سفینه نجات هستند اما در کنار همه انبیا و اوصیا و پیشوایان هدی، پیامبر اسلام (ص) انگشت روی امام حسین می‌گذارد و این خبر غیبی است.

وی بیان کرد: رسول اکرم در هزار و ۴۰۰ سال پیش، حسین (ع) را به عنوان یک موجود استثنایی نه تنها در میان مردم بلکه در میان همه پیامبران و اوصیا و ائمه هدای، معرفی می‌کند که جایگاه ویژه دارد و این کلام غیبی است که اکنون سراسر جهان را فرا گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بحث ایران و شیعه و مسلمان مطرح نیست بلکه همه آزادگان جهان اعم از مسیحی، ارمنی حتی یهودی و شبه قاره هند همواره برای امام حسین عزاداری می‌کنند که ترجمه حدیث پیامبر گرامی اسلام است.

وی تاکید کرد: اکنون که به امام حسین نزدیک هستید از خود مراقبت کنید و فاصله نگیرید، همه حرکت‌هایی که امروز در دفاع از مظلومان در جهان آغاز می‌شود ملت ایران به برکت پیشوای امین و عادل و نایب امام زمان (عج) جلودار آن است.

نماز جمعه عاشورایی امروز در ۲۶ نقطه استان از جمله در بهشت متقین بیرجند به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اقامه شد.

هیات‌های عزاداری هر سال در محل مساجد، حسینیه‌ها و معابر عمومی نماز ظهر عاشورا می‌خواندند اما امسال به دلیل همزمانی عاشورا با روز جمعه در نماز جمعه این هفته با شعار “نماز جمعه عاشورایی، همیشه مردمی همیشه انقلابی” شرکت کردند.