#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از تمدید مهلت‌ تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی به علت شیوع کرونا خبر داد.

مشیرالحق عابدی، در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای، قانون تمدید مهلت تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، به جهت ادامه یافتن شرایط کرونایی و تبعات آن برای مشاغل و کسب و کارها، مهلت پرداخت معوقات بانکی بدهکاران تمدید شد.

به گفته عابدی؛ طبق این قانون، بازه زمانی تعیین شده در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۹۹ در زمینه قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، به مدت ۶ ماه تمدید شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بر همین اساس، مهلت‌ تعیین شده به منظور تسلیم درخواست به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، برای اشخاصی که نتوانسته‌اند تاکنون از مزایای این قانون استفاده کنند، پایان خردادماه ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

عابدی خاطرنشان کرد: این مهلت برای اشخاص مشمول به منظور تسویه نقدی مانده ‌بدهی، تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰، تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی این بخشنامه‌ را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است، یادآور شد: براین اساس، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلف به اجرای این بخشنامه هستند.