نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: عبادت پروردگار راه های مختلفی دارد که سرآمد آنها کمک به مستضعفان و مظلومان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی و دست اندرکاران جشن احسان و نیکوکاری افزود: شما از اول انقلاب در این سنگر هستید و به خوبی می دانید که راه های قرب به خدا بسیار است اما سرآمد همه آنها اقداماتی است که انجام می دهید.
وی بیان کرد: مبارزه با فقر و محرومیت لازم است اما ابتدا باید علت آن را شناخت و ریشه یابی شود زیرا انسان به گونه ای خلق شده است که انجام انواع کارها از وی ساخته است اما هنگامی که به یک بیماری مبتلا شود، نمی تواند خود را سرپا نگه دارد و جامعه نیز اینگونه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیماری هایی در جامعه وجود دارد که باید ویروس، میکروب و انگل آن را کشف کرد و قرآن کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب ذکر، توجه و هدایت است و انسان ها را راهنمایی می کند.
وی افزود: فقر دنیا معلول تفکر لیبرالی است و جنگ با علت فقر، مساوی با مبارزه با تفکر لیبرال و سرمایه گذاری افراطی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: فقر حاصل از تفکر لیبرالی، مانند جنگ بر کشورهایی همچون ایران، سوریه، افغانستان، میانمار و دیگر کشورها از سوی استکبار جهانی برگرفته از تفکر لیبرال تحمیل شده است.
وی گفت: هرچه تفکر لیبرالی در سطح جهان جولان پیدا کند، فقر حاصل از آن تشدید خواهد شد و امروز آمریکا و کشورهای اروپایی برای زیاده خواهی خودشان مردم را در محاصره قرار داده اند.
امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر جوامع بشری می خواهند سالم بمانند باید تفکرهای فرعونی، قارونی، هامانی و سامری ریشه کَن شوند زیرا تا زمانی که تفکر لیبرالی و قارونی وجود داشته باشد محرومیت وجود خواهد داشت و این تنها به کشور ما محدود نمی شود.
وی اظهار داشت: تفرعن فقط مربوط به مصر نیست بلکه این مهم در تفکر استکباری امروز به وضوح دیده می شود.
وی گفت: تفکر قارونی برگرفته از سرمایه داری لیبرال است که همه امور مالی را متعلق به قارون می داند، هامان از مستکبر و دشمن دفاع می کند و سامری با بازی درآوردن به فکر انحراف جامعه است که امروز در فضای مجازی سامری ها به خوبی نمایان هستند.
امام جمعه بیرجند تصریح کرد: تا ریشه تفرعن در جامعه خشکانده نشود فقر وجود خواهد داشت و فقر حاصل از تفرعن امروز گریبانگیر مردم همان کشورهای مستکبر هم شده است.
وی یادآور شد: طبق بیان رسانه ها ۴۰ میلیون گرسنه در آمریکا وجود دارند و ۱۷ هفته است که جلیقه زردها در فرانسه علیه نظام سرمایه داری به پا خاستند و آمریکا برای فشار بر مردم خودش چند هفته کشور را تعطیل می کند که اینها برگرفته از همان تفکر لیبرالی است و علت همه بدبختی ها است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه آفت بزرگ دنیا، تفکرهای انحرافیِ فرعونی است، گفت: تفکر قارونی برای رسیدن به پول، هر ارزشی را زیر پای می گذارد اما بدتر از همه تفکرها، تفکر هامانی که همان کمک به ستمگران است زیرا فرد برای اینکه کار ستمگران را خوب جلوه دهد مرتبا دروغ می گوید.
وی تصریح کرد: مجموع تفکرهای فرعونی، قارونی و هامانی مساوی با بی دینی و فقر است لذا اگر دنیا بخواهد راحت باشد باید ریشه فساد را بر کند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس عدل بنا شده است، لذا اگر قانون طبق دستورات اسلام عمل شود، فقری وجود نخواهد داشت،
وی با بیان اینکه اگر مردم به عدالت اسلامی برسند دیگر احتکارهای خانگی و تجاری انجام نخواهد شد گفت: بسیاری از مشکلات روانی است که آن نیز تحمیلی می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: با ظهور حضرت مهدی (عج) فقر ریشه کن می شود زیرا جلوی این تفکر گرفته خواهد شد و مردم جلوی اسراف و تشریفات پولدارها را خواهند گرفت و احتکارهای خانگی و تجاری از بین خواهد رفت.
۱۴ اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله