نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از عوام و خواص اطلاع کافی نسبت به قانون اساسی ندارند، خطاب به فعالان حوزه تعاون گفت: با استفاده از قانون و امکانات این کشور به حل مشکلات مردم بپردازید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی،  در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیشرفته ترین قانون جهان است اما به یک یا صد دلیل هنوز پیش خواص تا عوام شناخته و پیاده نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه محصنات مکتب شرق و غرب در قانون اساسی آمده است، گفت: مکتب کمونیست مالکیت تخصصی را برداشت و تصور می‌کرد با مدیریت دولتی می‌توانند مشکلی را حل کنند در حالی که این به معنای مرگ هر فرد در جامعه است.

وی ادامه داد: مکتب لیبرال غرب بر اساس منافع سوء جامعه‌ای را تشکیل داده که ۲ طبقه است و ۹۰ درصد ثروت در این مکتب در دست یک درصد از جمعیت قرار دارد و انسانیت و دین در این مکتب معنی ندارد.

عبادی با اشاره به اینکه در قانون جمهوری اسلامی دولتی ثروتمند وجود دارد که مالک تمام ذخایر طبیعی و صنایع مادر است، افزود: کار اصلی قانون همین است که اگر پیاده شود به عنوان یک دولت ثروتمند و با اختیار بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و هیچ اصطکاکی با بخش خصوصی ندارد بلکه پشتیبان آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بخش خصوصی بر اساس آزادی که دارد می تواند انواع مشاغل مشروع را ایجاد کند و آن مسئله انگیزه همیشه جوان بماند؛ در برخی از بخش های خصوصی انگیزه جود دارد اما سرمایه نیست.

عبادی ادامه داد: در این مواقع تعاونی برای ایجاد کار با مشارکت دولت به میدان می‌آید و در قسمت‌های مختلف افراد به کار مشغول می‌شوند؛ برخی از عوام و خواص اطلاع کافی نسبت به قانون اساسی ندارند.

وی با بیان اینکه دشمنان بهتر از دیگران نسبت به زوایای قانون اساسی جمهوری اسلامی آگاه هستند و تلاش می کنند که این قانون پیاده نشود، تصریح کرد: دشمن در ابتدای مانع شدن برای اجرای قانون اساسی اقدام به ترور ۱۷ هزار نفر کرد و سپس جنگ تحمیلی را در دستور کار خود قرار داد و ۲۵۰ هزار نفر از انسان های متعهد، مفید، فهمیده، ایثارگر و بااخلاص را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: با وجود این همه ثروت مشاهده می‌کنیم که جوانان ما بیکار هستند به این دلیل که قانون پیاده نشده است و طرح دشمن یک طرح کارشناسی شده که به آن عمل کرده است ولی در تمام نقشه‌های خود با شکست رو به رو شد.

عبادی با اشاره به اینکه امروز دولت انقلابی و مردمی روی کار آمده است، یادآور شد: تجمع قوای سه گانه کارآمد امروز نعمتی خدادادی است که با استفاده از این فرصت امروز به اجرای قانون اساسی بپردازیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور