فرماندار خوسف در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام گفت: توجه به داشته‌های فرهنگی، هنری و علم و ادب ارمغان اصلی ماست که باید از طریق برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای به آن توجه کرد.

سیدعلی حسینی افزود: سال گذشته نخستین هفته فرهنگی شهرستان خوسف برگزار شد و موضوع برگزاری جشنواره ابن حسام خوسفی مطرح و در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تحرک و پویایی در خوسف به مدد جشنواره ابن حسام خوسفی در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: این امر و توجه به این امور فرهنگی منجر به شکل گیری هفته فرهنگی این شهرستان شد.

فرماندار خوسف عنوان کرد: از طریق این جشنواره اولین توجه و سرمایه‌گذاری به مباحث فرهنگی صورت گرفت و با رونمایی از پوستر کنگره ملی ابن حسام نیز گام مهمی در تهران برداشته شد.

وی تصریح کرد: افتخار ما به اموری تعلق می‌گیرد که لزوما آورده و داشته انسان‌ها نبوده و نعمت خداوندی است، در حالیکه باید به داشته‌های فرهنگی، هنری و علم و ادب توجه ویژه و بیشتری لحاظ شود.

مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و فرمانداری خوسف شامگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور در این شهرستان برگزار می‌شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور