🔹 استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم حفظ آرامش روانی جامعه، تأکید کرد: نحوه برخورد کارکنان بانک‌ها با مراجعان، اقناعی، مسئولانه و با حفظ کرامت مردم باشد.
؛ سید محمدرضا هاشمی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با تأکید بر اهمیت مدیریت فضای روانی جامعه، ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمر مدیران و کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: دو نقطه مراجعه عمده مردم یکی بازار برای تأمین کالاهای اساسی و دیگری بانک‌ها برای دسترسی به نقدینگی است؛ لذا نوع برخورد و اطلاع‌رسانی مجموعه بانکی، نقش تعیین‌کننده‌ای در القای آرامش و امیدآفرینی به جامعه دارد.
🔹وی بر ضرورت مدیریت دقیق مراجعات مردمی و اطمینان‌بخشی فعالانه به جامعه تأکید کرد و گفت: لازم است همه مدیران با رویکردی اقناعی و پاسخ‌گویی متین و مسئولانه، فضای تعامل با مردم را حفظ کنند.
🔹استاندار با بیان اینکه برخی نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از شیوه‌های برخورد غیرکارشناسی با مردم است، متذکر شد: بانک‌ها باید کارشناسان خود را به‌صورت کامل توجیه کرده و ضمن رعایت شأن ارباب‌رجوع، با حوصله و آرامش پاسخ‌گوی مراجعین باشند.
🔹هاشمی، خودمراقبتی فیزیکی، سایبری و تصویری در سطح بانک‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت فیزیکی و نگهبانی بانک‌ها باید از آمادگی کامل برخوردار باشند، چرا که اقتضا می‌کند همیشه برای پیشگیری و مقابله با تهدیدات احتمالی هوشیاری کامل را داشته باشیم .
🔹وی با اشاره به نقش بانک‌ها در حمایت از چرخه اقتصادی و کنترل روانی بازار، بر لزوم همراهی بانک‌ها با ضوابط مقابله با احتکار، سوءاستفاده از نقدینگی و بررسی دقیق مراجعات مشکوک تأکید کرد.
🔹استاندار در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه رمز موفقیت ما در نظام جمهوری اسلامی همدلی است، از همراهی هوشمندانه مردم در بزنگاه‌های حساس کشور قدردانی کرد و افزود: مردم با وجود سختی‌ها، پای نظام ایستاده‌اند و این سرمایه اجتماعی باید با رفتار مدبرانه و عزتمندانه مسئولان تقویت شود.