نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نظرات مطرح شده در مطلبی که اخیرا از سخنان وی در صفحه اینستاگرام شبکه منوتو منتشر شده است، پاسخ داد.

در متن یادداشت حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی به نظرات مطرح شده در مطلبی که اخیرا از سخنان وی با عنوان “بلوک شرق که از بین رفت و بلوک غرب در حال جان کندن است” در تاریخ ششم اکتبر ۲۰۲۱ در صفحه اینستاگرام شبکه “منوتو” انتشار یافته، آمده است: پاسخ به اصطلاح نظرخواهی رسانه دروغ‌ساز و دروغگوی انگلیسی منوتو (بی بی سی) ابلاغ شود.

وی افزود: هرچند قرینه نشان می‌دهد که پاسخ نظرخواهی (نظرات مطرح شده در مطلب مربوطه) کار یک نفر یا چند نفر معدود به دلیل تکرار مکررات آن و در قالب کلمات بی‌ارزش؛ من همه‌ی آن نظرات را مطالعه کردم و نه تنها ناراحت نشدم بلکه احساس افتخار وصف ناشدنی به من دست داد که با عینک انگلیسی چهره‌ای کریه و وحشتناک دارم- الحمدلله اما اگر به فرض آن پاسخ‌ها، واقعا اظهارات اشخاص متعدد باشد که با آن همه رسوائی بلوک غرب و بیش از همه رسوائی‌های انگلیس روباه مکار در دام آن افتاده‌اند برای نجات آنها دعا می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع واژه “بلوک” و عنوان “بلوک شرق و بلوک غرب” را هم که آن همه در مفهومش مردد مانده‌اند یادآور می‌شوم به کتاب لغت “فرهنگ عمید” مراجعه بفرمایند و معنی “بلوک” را که خیلی زیبا بیان کرده و شرح داده ملاحظه فرمایند.

وی ادامه داد: البته اگر مخاطب ارزشمندی بود مطالب مفید زیادی داشتم تقدیم حضور می‌نمودم اما برای شبکه منوتو (بی بی سی) همین کم هم بسیار زیاد است؛چون از سخنگوی استعمار چه انتظار.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی چهاردهم مهر امسال در مراسم عزاداری ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) که با حضور جمعی از مسوولان و خادمین حرم مطهر رضوی در بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه خون شهدا دشمن را رسوا کرده است گفت: بلوک شرق که از بین رفت و بلوک غرب در حال جان کندن است بنابراین یک موج می‌خواهد که مردم جامعه و دنیا را روشن کند.

وی افزود: در سایه دین باید سازمان تبلیغات اسلامی طرح کارساز برای ایجاد موجی از سوال منطقی از غربی‌ها را تهیه کند و تا استعمارگران بوده‌، به هر نحو جنایت و کشتار انجام داده‌اند که باید آنان را در دنیا رسوا کنیم.