?رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: بر اساس جدول زمان بندی انتخابات آخرین آمار نامزدهای انتخاباتی استان ۷۰ نفر اعلام شده است.
خوش خبر با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: از مجموع افراد تأیید صلاحیت شده ۶۵ نفر آقا و ۵ نفر خانم می باشند.
?وی در ادامه به تفکیک آمار در حوزه های انتخابیه پرداخت و گفت:بیشترین آمار افراد تأیید صلاحیت شده مربوط به حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف است.
?به گفته وی؛ در این حوزه انتخابیه ۲۳ نفر آقا و ۲ نفر خانم تأیید صلاحیت شده اند.
?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه، سرایان ۲۰ نفر آقا و ۲ نفر خانم به رقابت خواهند پرداخت.
خوش خبر، نامزدهای نهایی حوزه انتخابیه قاینات، زیرکوه را ۱۳ نفر آقا عنوان کرد و افزود:در حوزه انتخابیه نهبندان، سربیشه، اسامی ۱۴ نفر آقا و یک نفر خانم در فهرست نهایی آمده است.
?وی درخصوص زمان تعیین شده برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها هم گفت: بر اساس جدول زمان بندی انتخابات، از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن تا ساعت ۸ صبح یکم اسفندماه، مهلت تعیین شده برای تبلیغات نامزدهاست.
?به گفته وی؛ تمامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها مکلف به رعایت قانون انتخابات می باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان با تأکید بر این که تمکین قانون بر سلامت انتخابات می افزاید، تصریح نمود: همه ما موظفیم فضایی را ایجاد کنیم که مردم به دور از احساس و هیجان غیر معقول و با آرامش کامل، فرصت انتخاب داشته باشند.
?خوش خبر متذکر شد:تجربه انتخابات های گذشته نشان مد دهد مردم استان ما حضور و مشارکت در انتخابات را وظیفه دینی و شرعی خود می دانند.
?وی افزود: مردم خراسان‌جنوبی از بدو تأسیس تاکنون ۱۳ مرتبه در انتخابات مشارکت داشته اند که در تمام موارد میزان مشارکت استان بیش از میانگین کشوری بوده است.

?به گفته وی؛ میزان مشارکت مردم استان در انتخابات مجلس دهم بیش از ۷۲ درصد و در انتخابات مجلس نهم بیش از ۸۵ درصد بوده است.
?رئیس ستاد انتخابات استان آمار افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان را حدود ۵۶۴ هزار و ۹ نفر برشمرد.
?خوش خبر گفت:بر اساس آمار وزارت کشور از این تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن می باشند.
?وی ادامه داد: تعداد رای اولی های استان ۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر می باشد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳۳ نفر را پسرها تشکیل می دهند.
?به گفته وی؛ تعداد ۱۶ هزار و ۳۱۴ نفر از دختران استان هم برای بار اول پای صندوق های رای می روند.
?رئیس ستاد انتخابات استان متذکر شد: بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، کلیه نامزدهای انتخاباتی مکلفند شماره حساب خود و حسابداران شان را به رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه خود اعلام نمایند.
?خوش خبر تأکید کرد:طبق قانون، صفر تا صد هزینه های تبلیغات نامزدها و امکانات و منابع مالی در اختیار آنها کنترل می شود.
?شایان ذکر است:انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۲ اسفند ماه همزمان با کل کشور در استان خراسان جنوبی نیز برگزار می شود.