استاندار خراسان جنوبی گفت: دستاوردهای دولت سیزدهم در استان و ریل گذاری برای تامین زیرساخت‌ها در کنار برنامه‌های فرهنگی اهمیت دارد و باید تبیین آنها در دستور کار گروه‌های جهادی و تبلیغی قرار گیرد.

 جواد قناعت در دیدار هفت سرگروه تبلیغی و جهادی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات خوبی از سوی دولت سیزدهم انجام شده البته به معنای نقطه مطلوب نیست اما نمی‌توان از دستاوردها چشم‌پوشی کرد.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه‌ با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا سال ۱۴۰۳ آبرسانی می‌شود ادامه داد: پروژه راه آهن هم تا یک ماه آینده به طور جدی وارد فاز اجرایی خواهد شد و منابع مالی و اعتباری آن با مجوز رهبر معطم انقلاب از محل تهاتر نفت تامین می شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اتفاق خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن رقم خورده و پیگیری ها برای جذب سرمایه گذاری، رتبه استان را در کشور ارتقا داده به طوری که خراسان جنوبی تا قبل از دولت سیزدهم ۱۳ مجوز سرمایه‌گذاری داشت و اکنون به ۲۶ مورد رسیده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از زابل به خراسان جنوبی در سال جاری گفت: اجرای این طرح به پایداری گاز در استان کمک بزرگی می کند تا در شرایط بحران سرما دچار قطعی گاز نشویم.

قناعت با تاکید بر اینکه استفاده از واژه محروم برای مردم استان خراسان جنوبی کار درستی نیست ادامه داد: این استان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و مردم متدین و انقلابی همیشه پای کار نظام بوده اند.

وی رتبه اول خراسان جنوبی در کمک به عتبات عالیات را یادآور شد و گفت: این رتبه‌ها در حالی کسب شده که مشکلات اقتصادی کشور و استان را درگیر کرده اما باز هم مردم پای ارزش‌های دینی و انقلابی ایستاده اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود فضای مثبت معنوی در استان گفت: در زمان اعتراضات و اغتشاشات سال گذشته استقبال بی‌نظیر مردم از رئیس جمهور آن هم در فضای باز نشان داد که همچنان نسبت به ارزش‌های نظام پایبند هستند و این موضوع نشان از نجابت و انقلابی بودن آنها دارد لذا الگویی برای استان‌های دیگر شد.

وی ادامه داد: خواست نظام باید در برش استانی مورد توجه قرار گیرد و با ارتباط تنگاتنگ بین جامعه روحانیون و مسئولان مسایل هر منطقه به خوبی احصا و رفع شود.

قناعت گفت: پاسخ به سوالات و ابهامات از موضوعات جدی است که باید طلاب و گروه‌های تبلیغی به آن توجه کنند زیرا در مقابل بمباران اطلاعاتی و امپراطوری رسانه ای دشمن باید تببین خوبی ارایه داد.

وی افزود: جهاد تبیین در حوزه فرهنگی نیز مسئله مهمی است که باید به آن ورود جدی داشت به خصوص قشر جوان را مخاطب این مسئله قرار داد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: طرح سوال درخصوص مسایل مهم ملی و بین المللی از راهکارهایی است که می‌توان در راستای جهاد تبیین نسل جوان را اقناع کرد.

وی بر استفاده از فرصت محرم در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن تاکید کرد و افزود: در مسئله تبلیغ باید شناخت کامل از هر منطقه کسب شود و دغدغه مردم را به خوبی شناسایی کرد.

قناعت تصریح کرد: موضوعات رفاهی هر منطقه نیز مسئله مهمی است که مبلغان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند و در تعامل با مردم بتوانند اقناع سازی کنند.

وی گفت: شناخت کامل از موضوعات فرهنگی و سنتی حاکم بر هر منطقه نیز اهمیت دارد و باید مبلغان به مراسم و آیین‌های سنتی هر شهرستان احترام بگذارند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: گروه‌های مرجع هم باید شناسایی شوند و در ارتباط گیری با این افراد می‌توان تاثیر خوبی گذاشت.

وی گفت: شناخت از شرایط موجود کشور جزو موضوعات مهمی است که انتظار می‌رود مبلغان به آن توجه داشته باشند و در این راستا با تعیین اولویت‌ها تبیین خوبی انجام دهند.

قناعت افزود: پاسخ به ابهامات به ویژه قشر جوان از دیگر وظایف گروه‌های تبلیغی است که در برابر تهاجم فرهنگی اهمیت دارد و باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از موضوعات مهم فرهنگی را حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: فضای مجازی از دیگر مواردی است که در حوزه فرهنگی می‌توان به آن پرداخت.

استاندار خراسان جنوبی بر تقویت ارتباط روحانیون و دستگاه‌های اجرایی تاکید و اضافه کرد: مسایل و مشکلات روحانیون و مبلغان در شهرستان ها باید با ارتباط از طریق فرمانداران به خوبی رفع شود.

وی گفت: از ظرفیت مهمانسرای ادارات برای اسکان روحانیون اعزامی از قم استفاده شود و راهکار اساسی برای مستقل شدن معاونت فرهنگی حوزه علمیه استان هم باید چاره اندیشی شود.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت هم گفت: سفر استاندار خراسان جنوبی به قم و دیدار با طلاب و روحانیون ثمرات خوبی داشت که برگزاری این جلسه از مصوبات همان سفر است.

حجت الاسلام محسن محمدی افزود: برخی از این گروه‌های جهادی و تبلیغی بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در استان دارند و به طور ویژه موضوع تبلیغ را دنبال می کنند.

وی عنوان کرد: یکی از نگرانی‌ها وجود معضلات فرهنگی در روستاهاست که حضور روحانیون می‌تواند به رفع این دغدغه کمک کند.