مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اولین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه (مستند داستانی ) و عکس “کویر و زندگی” خبر داد.
ناصر نبی زاده با بیان این که جشنواره‌ کویر و زندگی به‌صورت منطقه‌ای در گستره‌ی جغرافیایی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، قم و تهران برگزار می گردد، ادامه داد: هدف از این جشنواره شناساندن ابعاد مختلف زندگی در مناطق کویری شامل مواهب خدادادی، فرهنگ و آداب و رسوم و بیان زیبایی‌های زندگی انسان می باشد.
وی با اشاره به این که شرکت در این جشنواره برای تمام علاقه‌مندانی که محل سکونت‌شان استان های ذکر شده است، آزاد می باشد، اضافه کرد: محورهای جشنواره ، چشم‌اندازهای زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی وکویر ، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، محیط زیست و حیاط وحش، تعامل انسان و طبیعت کویر در طی قرن‌ها و هر اثری که بیان‌گر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد، است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را ۱۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی هفته پایانی بهمن ماه و افتتاح نمایشگاه و اختتامیه ۱۲ اسفند سال جاری خواهد بود.
نبی زاده به جوایز بخش عکس جشنواره اشاره کرد و گفت: به نفراول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و به نفر چهارم تا ششم لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد.
به گفته وی جوایز بخش مستند نیز برای نفر اول لوح تقدیر همراه با تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال و تقدیر هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال می باشد. در بخش فیلم داستانی نیز به نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و به برگزیده هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال اهدا می گردد.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره عکس و فیلم کویر و زندگی به نشانی TabasArt.ir مراجعه نمایند.