معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان از محل اعتبارات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی جذب و ابلاغ شد.

سید کمال الدین میرجعفریان روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با پیگیری‌های شخص استاندار، مبلغ ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان ابلاغ شد و این مبلغ از محل اعتبارات سفر «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به پروژه‌ها تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: با تزریق این اعتبارات، شاهد تسریع در روند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان خراسان جنوبی خواهیم بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به برنامه‌ریزی های صورت گرفته، یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای امسال پیش بینی شده، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و بر همین اساس ۱۰۳ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، درمانی، عمرانی شهری، توسعه و تکمیل راه‌های روستایی، زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی، زیرساخت‌های ۱۰ هزار مسکن روستایی و سایر حوزه‌ها  در این طرح هدف‌گذاری شده‌اند.

میرجعفریان اظهار داشت: تعیین این پروژه‌ها در مناطق شهری و روستایی استان، عدالت‌محور بوده و به گونه‌ای رقم خورده است که مناطق کمتر برخوردار را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در خرداد امسال گفت: از اتفاقات خوب این سفر، تفاهم استاندار با دکتر نوبخت در راستای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام استان تا پایان سال بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: بنا به مذاکرات صورت گرفته، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این قالب به عنوان یک کار الگویی انجام می‌شود و باید تا پایان سال به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: از آن جا که پروژه‌های نیمه ‌تمام از مشکلات مهم در حوزه توسعه استان به شمار می‌روند، لذا تکمیل و بهره‌برداری از آنها در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و تا این لحظه با جدیت دنبال شده است.

میرجعفریان گفت: در راستای حذف این معضل از استان، ضمن شناسایی دقیق و برآورد آمار پروژه‌ها در مناطق مختلف استان، مراحل پیشرفت آنها ارزیابی شد و اقدامات متناسب به منظور تخمین اعتبارات لازم، امکانات مورد نیاز و موانع احتمالی در روند اجرای کار در کارگروه‌های ویژه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: هدف از این کار، سرعت بخشیدن به روند اجرای کار بوده و هدف‌دار بودن برنامه‌ها و تزریق به موقع اعتبارات به جهت پیگیری‌های شخص استاندار، تا این لحظه پیشرفت خوبی را برای پروژه‌های نیمه‌ تمام رقم زده است.