استاندار خراسان جنوبی از موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأمین اعتبار احداث پروژه مرکز ماده ۱۶ در استان خبر داد.

جواد قناعت، امروز از نتایج دیدار با قائم‌ مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت و اظهار کرد: به جهت ضرورت احداث مرکز ماده ۱۶ در استان، موضوع تأمین اعتبار برای اجرای این پروژه به طور ویژه در این دیدار مطرح شد.

، وی تصریح کرد: بنا به قول مساعد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ، با تأمین زمین مناسب توسط استان، به هر میزان که اعلام نیاز شود، ستاد نسبت به مشارکت در تأمین اعتبار لازم اقدام خواهد کرد؛ این اعتبار در سال ۱۴۰۲ به استان تخصیص خواهد یافت.

استاندار با تأکید بر ضرورت تسریع در فعال کردن مرکز ماده ۱۶ در استان، گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، تا زمان احداث مرکز ماده ۱۶، با تأمین مکان مناسب توسط استان، کلیه هزینه های تجهیز آن توسط ستاد پرداخت خواهد شد.

قناعت ادامه داد: بنا به ضرورت، راه اندازی این مرکز در برنامه‌های اولویت دار استان قرار دارد.

وی از موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأمین ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز ایستگاه‌های ایست و بازرسی سهل آباد و علی آباد خبر داد.

به گفته وی؛ این اعتبار برای شروع عملیات اجرایی تأمین تجهیزات این دو پاسگاه در اختیار فراجاه خراسان جنوبی قرار می گیرد.

استاندار اظهار کرد: ارائه سه طرح ویژه در زمینه مقابله، درمان و پیشگیری از سوی استان و تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای آن ها از سال ۱۴۰۲ و در بازه زمانی سه ساله توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

قناعت از موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۰ درصد روستاهای استان نیز خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، تقویت رویکرد توانمندسازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی‌ سازی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و عدالت توزیعی برنامه‌ های پیشگیری با استفاده از همه ظرفیت‌های روستاست.

وی با اشاره به این که این طرح از ۲۷ دی ماه و همزمان با سه استان دیگر در خراسان جنوبی آغاز می شود، متذکر شد: این طرح در قالب برنامه‌های فرهنگی و به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نیز آگاه سازی مردم اجرا می‌شود.

به گفته وی؛ دیدار امروز با قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، نتایج مطلوبی به همراه داشت.

گفتنی است؛ این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام شد.

انتهای پیام