مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجندگفت: ۶۵ درصد جمعیت استان خراسان جنوبى تحت پوشش بیمه سلامت هستند. بیشترین جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در ۵ صندوق، مربوط به صندوق بیمه سلامت روستاییان است که به صورت رایگان بیمه شدند.

مهندس طاهر موهبتی ادامه داد: در گذشته به علت عدم اجراى ارزیابى وسع، بخش زیادى از متمولان و افرادى که توانایى مالى مناسبى داشتند هم تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

وی افزود: به دنبال ایجاد پایگاه جمعیتى بیمه شدگان کشور هستیم تا همپوشانى بیمه اى دیگر رخ ندهد. در همه دنیا بیمه رایگان مخصوص اقشار آسیب پذیر است.

رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: یکى از نقص ها در گذشته، عدم وجود زیرساخت هاى فناورى اطلاعات بود که این زیرساخت ها فراهم شده است و در حال حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیکى هستیم. از طرفى باید با توجه به محدودیت منابع، مانند همه دنیا به سمت اجراى راهنماهاى بالینى برویم. اجراى نسخه نویسى الکترونیکى نیز در شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبى به صورت آزمایشى در حال اجراست. در حال حاضر در کلیه بیمارستان هاى دولتى، استفاده از دفترچه کاغذى نیز حذف شده که در راستاى حفاظت از محیط زیست است.

موهبتى گفت: در حال حاضر ٢ هزار و ۵٠٠ قلم دارو و ۴ هزار و ٩٠٠ خدمت سلامت تحت پوشش بیمه سلامت است. در حال حاضر پرداختى از جیب مردم در حوزه سلامت از ٧٠ به ۴۵ درصد رسیده است.

، در این دیدار اربابى، مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبى نیز گزارشى از فعالیت هاى بیمه سلامت در این استان ارائه کرد. / ١١

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله