?استاندار خراسان جنوبی که عصر امروز در جلسه کارگروه استانی ایجاد، هماهنگی ، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی استان سخن می گفت ضمن تاکید بر خدمات و اقداماتی که در طول ۴۰ سال گذشته در مناطق مختلف استان صورت گرفته، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در استان برای رفع محرومیت های باقی مانده استفاده گردد.
محمد صادق معتمدیان، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری ، گفت: از همه جهادگرانی که برای ارائه خدمت به مردم عزیز ایران و استان شبانه روز تلاش می کنند تقدیر می کنم.
?مقام عالی دولت در استان، محرومیت زدایی در استان را از جمله مهمترین اولویت های کاری دانست و تصریح کرد: به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ماموریتی محول شد تا در خصوص رفع محرومیت در استان با هم افزایی و هماهنگی دستگاه های اجرایی ذی ربط اقدامات و برنامه ریزی لازم را صورت دهد.
?معتمدیان، با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه های اجرایی متعددی در حوزه عمران روستایی و محرومیت زدایی در حال ارائه خدمت هستند، افزود: باید با هم افزایی و هماهنگی بین این دستگاه ها تلاش کنیم تا از ظرفیت ها ، امکانات و اعتبارات موجود در این دستگاه ها به نحو بهینه و مطلوب برای رسیدن به هدف استفاده گردد.
?استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته بالغ بر ۹۰ درصد از خدمات زیرساختی مورد نیاز در روستاهای کشور ایجاد شده است، افزود: یکی از مهمترین مواردی که موجب مهاجرت شده عدم توجه جدی در سنوات گذشته به معیشت و موضوع اشتغال روستائیان در مناطق محروم و مرزی است که این امر برای جلوگیری از مهاجرت و خالی شدن روستاها از سکنه باید بطور جد مورد توجه قرار گیرد.

?معتمدیان ، با بیان اینکه این امر در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرا گرفته افزود: در چند ماه اخیر سهمیه فروش سوخت مرزنشینان از یک میلیون لیتر به ۱۵ میلیون لیتر افزایش یافت؛ این در حالیست که مرحله دوم سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان روز گذشته به حساب سرپرستان خانوارهای مرزنشین واریز شد که این مهم نقش بسیار مهمی در تثبیت جمعیت در نقاط مرزی دارد.
?معتمدیان، ایجاد اشتغال در نقاط مرزی و روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار را از مهمترین اولویت های استان دانست و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی ذی ربط برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در این مناطق استفاده شود.
?وی تقویت روحیه جهادی در بین جوانان را مورد تاکید ویژه قرار داد و افزود: تقویت فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های جهادی باید در بین همه اقشار خصوصاً جوانان عزیز ما بیش از پیش نهادینه شود و در این بین باید از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه ها و مدارس استان نیز به نحو مطلوب بهره گیری گردد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله