فرماندار خوسف با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری خوسف در ایام نوروز پذیرای مسافران است، گفت: ساخت بیمارستان از پروژه‌های شاخص شهرستان است که عملیات اجرایی آن به صورت قطره چکانی از اعتبارات شهرستانی و استانی آغاز شده که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

محمد شفیعی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در قالب تقویم نوروزی برنامه‌های خوبی برای گردشگران و مسافران پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال نو ساعت ۲۳:۳۰ روز چهارشنبه ۲۹ اسفند در مزار حضرت ابوالقاسم(ع) روستای نصرآباد برگزار می‌شود، گفت: همچنین ویژه برنامه رحلت حضرت زینب(س) نیز در مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر و مزار شاه سلطان علی(ع) برگزار خواهد شد.

فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی روز سوم فروردین ماه ۹۸ در روستای ماژان و همایش پیاده‌روی خانوادگی و جشنواره فرهنگی ورزشی در روستای هدف گردشگری آرک در ایام نوروز برگزار می‌شود.

شفیعی از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در روزهای ۷ و ۱۱ و ۱۳ فروردین ماه ۹۸ در کویر دق آکبرآباد و روستای هدف گردشگری خور و روستای نصرآباد خبر داد و تصریح کرد: مجتمع گردشگری فاطمیه روستای نصرآباد تاکنون برای آن ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و دارای پیست‌های موتورسواری و ماشین سواری و باغات و مزارع مختلف است.

شهرک گردشگری نصرآباد پذیرای مسافران نوروزی

وی با بیان اینکه شهرک گردشگری روستای نصرآباد خوسف در ایام نوروز پذیرای مسافران است، ادامه داد: تور تفریحی و گردشگری در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ۹۸ در جنگل نخاب انجام می‌شود.

فرماندار خوسف با بیان اینکه آبگرم لوت و آب ترش شهرستانک همه روزه میزبان مسافران نوروزی است، خاطرنشان کرد: آب ترش در روستای شهرستانک بعد از ۱۶ سال دوباره احیا شده و چشمه این آب ترش زنده شده است.

شفیعی با بیان اینکه ویژه برنامه عید مبعث روز ۱۴ فروردین ماه ۹۸ در مزار شاه سلیمان علی(ع) خوسف برگزار می‌شود، اظهار کرد: منطقه گردشگری عشایری شاه مَردی در قالب چهار سازه سنتی نوع زندگی افراد بومی توسط خیران است توسط خیران ایجاد طراحی و ایجاد شده که در مسیر شهداد و روستای قلعه زری قرار دارد.

وی با بیان اینکه رود پتو در روستای خور نیز دارای تمام عقیق‌ها و سنگ‌های تزیینی است، افزود: ظرفیت‌های اقتصادی در شهرستان خوسف کم نداریم اما شاید آن طور که باید برنامه ریزی نشده و منشور مشخصی تعریف نشده است.

فرماندار خوسف گفت: در حال حاضر ۳۷ واحد معدنی فعال در شهرستان وجود دارد که از این تعداد پنج معدن طلا است اما تاکنون برنامه ریزی درستی نشده که چند معدن قرار است به فرآوری برسد.

شفیعی بیان کرد: ظرفیت‌های شهرستان در بخش صنعت و کشاورزی حرف برای گفتن دارد و اگر نمی‌توانیم اشتغال را توسعه دهیم باید تلاش کرد تا اشتغال موجود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد مزارع الگویی و ترویجی یکی از برنامه‌های ما در شهرستان است، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان وجود دارد که برای حفظ آن‌ها نیاز به تامین علوفه است.

توقف ساخت کشتارگاه‌های طیور و شترمرغ در مرحله تسهیلات

فرماندار خوسف گفت: ۶۸ واحد مرغداری تخم‌گذار و گوشتی در شهرستان وجود دارد بنابراین به دنبال احداث کشتارگاه طیور هستیم که تاکنون مجوزها و زمین آن گرفته شده اما در تسهیلات دچار مشکل شده است که امیدواریم از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی این کشتارگاه ایجاد شود.

شفیعی تصریح کرد: کشتارگاه شترمرغ نیز در مرحله تسهیلات مانده است؛ همچنین کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین، شتر و شترمرغ شهرستان در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای ساخت آن ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه خوسف دارای ۳۴ گلخانه فعال است که ۹۰ درصد افراد شاغل در گلخانه‌ها فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی هستند، افزود: شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف با ۵۰۳ هکتار در آن مجتمع فولادی و پنج کارخانه پیش بینی شده که واحدها در صورت احداث بالغ بر یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

فرماندار خوسف با بیان اینکه واحد کک‌سازی با سرمایه‌گذاران چینی در شهرستان فعال و بالغ بر ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است، بیان کرد: در روزهای آتی با حضور وزیر نیرو چند پروژه صنعتی از جمله نیروگاه ۱۰ مگاواتی برق شهرستان افتتاح خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه به زودی معدن طلای کودکان نیز کلنگ زنی می‌شود، گفت: مجتمع فرهنگی هنری، بیمارستان و استخر از پروژه‌های شاخص شهرستان است که به صورت قطره چکانی از اعتبارات شهرستانی و استانی آغاز شده و در سال ۹۷ پروژه بیمارستان در ردیف ملی گنجانده شد و توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بالغ بر ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی افزود: همچنین پروژه فرهنگی هنری شهرستان که از سال ۸۸ آغاز شده در حال حاضر طبقه اول آن تجهیز شده و به مؤسسات قرآنی و فرهنگی واگذار شده و طبقه دوم آن نیز به نوسازی مدارس واگذار شده است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه پمپ بنزین ماژان نیز فردا ۲۹ اسفندماه جاری افتتاح می‌شود، یادآور شد: از اعتبارات شهرستانی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بیمارستان، ۹۰۰ میلیون تومان به پروژه فرهنگی و هنری و ۵۷۰ میلیون تومان به استخر اختصاص یافته است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله