#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معدن منیزیت با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۷ هزار تن در سومین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در ادامه سفر به سربیشه با همراهی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در مراسم آغاز عملیات بهره‌برداری از معدن منیزیت سپیدان در روستای بیمرز بخش مود حضور یافت.

ظرفیت استخراج سالانه منیزیت در این معدن ۷ هزار و ۸۴۰ تن است که با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی وارد مرحله بهره‌برداری شد.

منیزیت خام استخراج شده از این معدن در تهیه فرآورده‌های شیمیایی، اکسید منیزیم، فلز منیزیم، کود شیمیایی، ابریشم مصنوعی و صنایع کاغذسازی کاربرد دارد.

اشتغالزایی برای هفت نفر در این مرحله از مزایای افتتاح این واحد معدنی است.

همچنین امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی سربیشه بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۴۱ پروژه گازرسانی با مجموع اعتبار ۹۰ میلیارد تومان آغاز شد.

مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌های گازرسانی به‌صورت متمرکز در روستای جنت آباد گلندر سربیشه برگزار شد و پروژه‌های گازرسانی به ۴۰ روستا با ۲۶۸ خانوار، ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی، واحدهای مسکن محرومان با ۳۹۸ خانوار و مسکن ملی با ۲۸ خانوار به بهره‌برداری رسید.