سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از هفته هلال احمر، پنج کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام شده و خدماتی بهداشتی، درمانی و آموزشی داشته‌اند.

محمدرضا رضایی، امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های متعدد جمعیت هلال احمر بیان کرد: این جمعیت، نهادی غیردولتی بوده که با کمک خیرین و داوطلبان در راستای کاهش آلام بشری در مواقع نیاز اقداماتی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر علاوه بر فعالیت‌های امدادرسانی، با آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آشنا کردن مردم با حوادث، آن‌ها را برای ایمنی در مقابل حوادث آماده کرده و تلاش  دارد بحث خود امدادی را نهادینه کند.

رضایی با اشاره به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خراسان جنوبی بیان کرد: خشکسالی‌های چندین ساله محرومیت‌های زیادی را در مناطق مختلف استان به روستاییان تحمیل کرده که نیازمند حمایت هستند.

وی، توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی بین روستاییان به ویژه مناطق محروم را از جمله حمایت‌های هلال احمر از این اقشار دانست و افزود: توجه جمعیت به بعد بهداشتی روستاییان از دیگر گام‌هایی بوده که در راستای ارتقاء سلامت در این نقاط برداشته می‌شود.

رضایی ادامه داد: با توجه به محرومیت اهالی مناطق روستایی و عشایر استان از خدمات پزشکی و بهداشتی، طی هفته هلال احمر پنج کاروان سلامت به شهرستان‌های بشرویه، خوسف، زیرکوه، سربیشه و سرایان اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از فعالیت ۲۵ پزشک، داوطلب و پرسنل در این کاروان‌ها خبر داد و گفت: ۳۰۰ نفر از روستاییان از خدمات مختلف کاروان اعم از ویزیت و دریافت داروی رایگان بهره‌مند شدند.

وی ارزش ریالی این خدمات را ۳۰۰ میلیون ریال دانست و افزود: ارائه آموزش‌هایی در امر پیشگیری از بیماری‌ها و مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی از دیگر اقدامات این کاروان‌ها بوده است.

رضایی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های سلامت به دیگر شهرستان‌ها به ویژه مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر ادامه دارد، یادآور شد: طی سال گذشته نیز ۲۱ کاروان سلامت به ۴۵۴۶ نفر ارائه خدمات داشته‌اند.