معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

سید رضا حسینی روز دوشنبه به رسانه‌ها بیان کرد: هزار و ۹۰۷ طرح اشتغالزایی با این میزان اعتبار برای ۲ هزار و ۳۵۹ نفر از مددجویان اجرا شده است.

وی افزود: از مجموع هزار و ۹۰۷ طرح اجرا شده بین مددجویان تحت حمایت، هزار و ۲۴ طرح در حوزه‌های دامداری، کشاورزی، صنایع دستی در مناطق روستایی و ۸۸۳ طرح در مناطق شهری ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهمترین اهداف این نهاد است.

وی گفت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اعطای تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی (توان‌افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمندسازی آنان ایفا می‌کند.

حسینی افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان، گام بزرگی در توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد محسوب می‌شود.