فرماندار بیرجند گفت: امسال ۵۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان توزیع شد که کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

علی ناصری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند افزود: اولویت در توزیع این اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اجرای مصوبات سفر استاندار، موضوعات مربوط به بخش آب، راه، مدرسه‌سازی و ساخت مسکن محرومان بوده است.

وی با اشاره به به بازدیدهای استاندار خراسان جنوبی از مناطق مختلف بیرجند گفت: تاکنون ۶۵ درصد مصوبات سفر استاندار به این شهرستان اجرا شده و برخی نیز در دست اجراست و زمان‌بندی مختلفی برای اتمام همه آنها تا هفته دولت، آخر سال جاری و پایان کار دولت در نظر گرفته شده است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: سال گذشته ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به ۹۹۶ طرح در این شهرستان پرداخت شد که از این طریق ۲ هزار و ۴۶۱ فرصت شغلی تثبیت و ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند در سطح استان کمترین انحراف را در مصرف تسهیلات اشتغال داشته است یادآور شد: این شهرستان رتبه نخست در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سطح استان را کسب کرده است.

وی گفت: پارسال ۴۵۵ طرح در سامانه کارا به مبلغ ۹۱ میلیارد تومان و پیش‌بینی ایجاد اشتغال هزار و ۶۱۵ نفر در کمیته‌ها بررسی شد که در نهایت به ۳۹۸ طرح به مبلغ ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است.

ناصری اظهار داشت: کمیته امداد بیرجند ۱۰۵ درصد اعتبارات خود اشتغالی از محل بند «ب» تبصره ۱۶ را در سال گذشته جذب کرده است و به ۳۷۸ طرح مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار بیرجند با اشاره به ساخت مسکن محرومان گفت: سهمیه این شهرستان برای ساخت واحدهای مسکونی ۶۵۰ واحد بوده است که تاکنون ۵۵۰ واحد احداث و تحویل متقاضیان شده است.

ناصری افزود: در حوزه کمیته امداد ۹۹۰ واحد سهمیه مسکن محرومان بوده که ۳۰۰ واحد آن پایان یافته است و مشکل عمده نیز در مسکن مددجویان این نهاد تخصیص زمین برای مددجویان شهری بوده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته شهرستان بیرجند کمترین نرخ بیکاری در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.