#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

بازار عرضه دام و کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیر هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: آماده همکاری و تعاملات بسیار خوب را در زمینه مختلف با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستیم تا استان و به‌ویژه شهرستان نهبندان از ظرفیت‌های این ستاد بیشترین بهره‌مندی را داشته باشد.

جواد قناعت با تاکید براینکه موضوعات و مسائل جدید را بیشتر باید بین خودمان تعریف و در دستورکار خودمان قرار دهیم، اضافه کرد: شهرستان نهبندان جامعه هدف محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی است که تاکنون در این منطقه خوب درخشیده‌اند، ولی جای برای کار هنوز وجود دارد و می‌توانیم پروژه‌ها و جبهه‌های جدیدی را برای کار و فعالیت تعریف کنیم.

وی گفت: در تعاملی که با دامداران نهبندان داشتیم، تقاضا داشتند که غرفه‌های میدان دام مسقف شود که این موضوع در دستورکار ستاد اجرایی قرار گرفت، بحث تسهیلات و سرمایه گردش دامداران هم توسط جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) باید دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با راه‌اندازی این میدان تمرکز خرید و فروش دام این شهر در این مرکز صورت بگیرد تا بتوان مسائل بهداشتی و علمی را به خوبی مدیریت کرد و بعدا هم بتوانیم زنجیره پروش دام را تکمیل و به آن وصل کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت و تامین امنیت توجه کشور به موضوع تولید و سرمایه‌های اجتماعی کشور است، اضافه کرد: دولت سیزدهم هرچند وارث مشکلات زیادی از گذشته است اما به این موضوع به خوبی می‌پردازد.

وی بیان کرد: خبرهای خوبی که متاسفانه در رسانه‌ها در سطح ملی کمتر به آن پرداخته می‌شود این است که برای اولین بار امسال در دولت سیزدهم بعد از ۹ سال جلوی رشد پول منفی و یا چاپ آن گرفته شده، در گذشته هر روز شاهد صعود ارزش پول ملی بودیم.

قناعت افزود: این نشان می‌دهد که رییس جمهور جانانه و مخلصانه کار و تلاش می‌کند و نشان دهنده این است که مدیران دلسوز و خوب در مدیریت امور و مسائل قرار می‌گیرند و چون از جنس مردم هستند، استراتژی و اتفاقات خوب را برای کشور دنبال می‌کنند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: میدان عرضه دام زنده نهبندان دارای ۳۹ غرفه شامل ۱۰ غرفه دام سنگین و ۲۹ غرفه دام سبک، انبار آذوقه، استراحتگاه و فروشگاه عرضه دام سبک و سنگین است.

سید مجتبی موسوی با بیان اینکه ظرفیت این میدان دام ۵۰۰ راس دام سنگین و پنج هزار راس دام‌سبک است، اضافه کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی استانداری خراسان جنوبی در زمینی به مساحت ۲ هکتار احداث شده است.

وی اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین نهبندان، هم به عنوان اولین کشتارگاه تیپ ۴ کشور نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

موسوی خاطرنشان کرد: این طرح در مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰ متر مربع احداث شده که ظرفیت کشتار پنج راس دام سنگین و ۵۰ راس دام سبک در روز را دارد و در راستای تکمیل زنجیره هاب شتر در نهبندان احداث شده است.

وی گفت: احداث این پروژه از جمله برنامه‌های سند محرومیت‌زدایی نهبندان است که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عملیاتی شده، همچنین این طرح دارای سردخانه ۱۱تنی است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خراسان جنوبی اظهار داشت: حجم اعتبارات هزینه شده برای اجرا و بهره‌برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور، ۶ میلیارد تومان است که چهار میلیارد تومان آن سرمایه ‌گذاری شرکت گسترش توسعه گری پردیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد هم آورده استانی دارد.

این طرح‌ها امروز با حضور مدیر هلدینگ کشاورزی و شماری از نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی خراسان جنوبی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.