نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، پژوهش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان نمونه در عرصه زکات تقدیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین سعیدیان امروز در نشست شورای زکات در آیسک سرایان کشاورزان نمونه در عرصه زکات تقدیر می‌شوندافزود: برای انتخاب تولید کنندگان نمونه و قهرمانان برتر عرصه کشاورزی کشور، ده ملاک وجود دارد، ولی در بحث زکات نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت و امسال دو زکات دهنده برتر نیز در همایش کشوری معرفی خواهند شد.
وی بر تبلیغ زکات به ویژه توسط مروجان کشاورزی و تجلیل از زکات دهندگان در خراسان جنوبی تأکید کرد.
رئیس شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم از فعال شدن شورای زکات در ۲۱۰ روستای استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی رتبه هفتم جذب زکات را در سال جاری در کشور به دست آورده است.
حجت الاسلام والمسلمین فلسفی راد افزود: با توجه به خشکسالی وکم آبی در استان و کاهش تولید گندم و جو، برای زکات، طرح‌های جایگزین از جمله طرح شجره طیبه اجرا می‌شود که تاکنون به همت کشاورزان در این استان ۸۰۰۰ اصله درخت انار، پسته، زرشک و انگور پلاک گذاری شده و در آمد آن برای کمک به نیازمندان هزینه می‌شود.
حجت الاسلام رادمرد امام جمعه آیسک هم از اهدای ۸۳۰ اصله درخت پسته در طرح شجره طیبه توسط کشاورزان آیسک برای امور خیر و مذهبی خبر داد.
در این نشست که کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، مدیر ترویج جهاد کشاورزی و مدیر اجرایی ستاد زکات خراسان جنوبی و مسئولان جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی شهرستان سرایان، بخشدار و جمعی از مسئولان آیسک حضور داشتند بر راه‌های تشویق وترغیب کشاورزان به پرداخت زکات و گسترش زکات مستحبی با طرح شجره طیبه تأکید شد.