معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری پایانه بار بیرجند به بخش خصوصی پیش‌بینی شده است و در حال انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم در این زمینه هستیم.

به گزارش ؛ محمد فرهادی در بازدید از پایانه بار و مسافر بیرجند که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری انجام شد، افزود: با واگذاری پایانه بار بیرجند به بخش خصوصی، ارتقای کیفیت خدمات را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه این کار باید سال‌ها پیش رخ می‌داد اظهار داشت: در صورت واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی، خدمات بهتری به بخش حمل و نقل ارائه خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کمبود سهمیه گازوئیل مورد نیاز رانندگان در استان، رفع این مشکل را بسیار مهم خواند و گفت: با برگزاری جلسات کارشناسی، پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد تا مشکل اساسی حل شود.

وی افزود: تلاش‌های حوزه حمل و نقل در راستای تامین رفاه هموطنان است و اقدامات لازم برای رفع مشکلات این حوزه در استان اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: ۲۶ آذر روز حمل و نقل بهانه‌ای برای دیدار با فعالان این حوزه بود تا از نزدیک در جریان بخشی از مشکلات این حوزه قرار بگیریم.

حسین خسروی افزود: موارد نیازمند قانون‌گذاری را به کمیسیون‌های مربوطه انتقال می‌دهیم تا تصمیم لازم برای حل مشکلات اتخاذ شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: در این بازدید سعی شد دغدغه‌های صنف حمل و نقل توسط نماینده مردم و معاون استاندار مورد بررسی قرار گیرد تا برای رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.

اسدالله جلال‌زاده با اشاره به اینکه فعالان حوزه حمل و نقل در شرایط سخت جوی خدمت‌رسانی می‌کنند ادامه داد: رسیدگی به مسائل و مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی در این حوزه است و تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

کمبود گازوئیل در جایگاه‌های سوخت استان، تهیه لاستیک آزاد و قطعات، افزایش هزینه‌های بار و عوارض حمل کالا، اختصاص تسهیلات برای رانندگان، بیمه تکمیلی و بازنشستگی رانندگان به عنوان مشاغل سخت از جمله موارد مطرح شده در این بازدید بود.

۲۶ آذر تا اول دی هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام دارد.