?استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران و کارکنان باید در امرمبارزه با مواد مخدر، نگاه مسئولیت پذیر و دغدغه مندی داشته باشند.
؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از پارکینگ خودرویی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، خاطرنشان کرد: مدیران باید نگاه خود را در امر مبارزه با مواد مخدر تغییر داده و فعالیت هایشان را در این حوزه بر مبنای کارهای آموزشی و فرهنگی انجام دهند.
?وی متذکر شد: موضوع مبارزه با مواد مخدر بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد .
?استاندار به لزوم بهره گیری از ظرفیت مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و اظهار داشت: نباید در امر مبارزه با مواد مخدر معطل اعتبارات ستاد باشیم و باید در این زمینه از ظرفیت های مردمی نیز استفاده کنیم.
?ملانوری به تأکید مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) بر انجام کارها با پیوست فرهنگی اشاره نمود و تصریح کرد: انجام همه امورات با پیوست فرهنگی، نتیجه بهتری به همراه دارد.
?وی اظهار داشت: در همین راستا و بنا به مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، دستگاه هایی که برای انعکلس عملکردشان از ظرفیت رسانه ها استفاده نکنند،از اعتباراتشان کسر می شود.
?استاندار در بخش دیگری از سخنانش از نتایج انتخابات گفت و خاطرنشان کرد: در انتخابات اخیر علیرغم فشارهای روانی و تبلیغاتی برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی، در نهایت درسطح کشور مشارکت حدود ۴۹ درصدی و در استان خراسان جنوبی بیش از ۷۴ درصد رقم خورد.
?ملانوری تأکید کرد: این یعنی میزان مشارکت در استان ۲۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است.
?وی متذکر شد: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات های گذشته در دوره های مختلف بین ۱۰ تا ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده و این افزایش قابل توجه در این دوره جز با فرهنگ سازی حاصل نشده است.

?استاندار سپس به ناشناخته بودن ظرفیت های کم نظیر خطه زرخیز خراسان جنوبی اشاره کرد.
?ملانوری اظهار داشت: نتایج رایزنی های صورت گرفته با سرمایه گذاران فعال کشور در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و… نشان می دهد نسبت به ظرفیت های عظیم استان در بخش های مختلف اطلاعات کافی ندارند، لذا باید به این مقوله توجه ویژه ای شود.
?شایان ذکر است: استاندار خراسان‌ جنوبی در آستانه پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از آخرین وضعیت تجهیزات، امکانات و پارکینگ خودرویی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بازدید کرد.