معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، علم و فناوری را حوزه اقتدار کشور دانست.

ستاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: کرونا آزمون بزرگی برای دنیا بود که ایران از این آزمون سربلند بیرون آمد.
وی با اشاره به اینکه به جز چند روز ابتدای شیوع کرونا واردات تجهیزات مورد نیاز درمان نداشتیم ، افزود: امروز پیچیده‌ترین تجهیزات پزشکی مورد نیاز این حوزه را با تلاش نخبگان مان در داخل کشور می‌سازیم.
ستاری با بیان اینکه مردم دیدند با تکیه بر قدرت داخل و توان جوانان  می‌توان مشکلات کشور را حل کرد ، افزود: ایران و خراسان جنوبی گذشته پرافتخاری در زمینه پرورش نخبگان و نخبه پروری دارند که باید دوباره به  این مسیر پرافتخار برگردیم.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از اقتصاد دانش بنیان جلوی خام فروشی کالا‌هایی از جمله نفت و محصول استراتژیک زعفران را بگیریم، گفت: استفاده از اقتصاد دانش بنیان می‌تواند ارزش افزوده محصولات را بیشتر کند که نمونه آن تولید دارو از زعفران است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: دانشگاه‌های ما باید به سمتی پیش روند که مشکلات منطقه و کشور را حل کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان هم با تأکید بر توجه به استعداد‌ها و توان جوانان برای حل مشکلات کشور، گفت: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اینکه پیشرفت و توسعه نخبگان و جوانان در دست آنهاست کار بزرگی را انجام می‌دهند.
آیت الله عبادی گفت:کرونا در کنار مشکلاتی که داشت برای ما تجریه خوبی بود در حالی کشور‌های غربی دارای مشکلات فراوان هستند، اما در ایران اسلامی، مردم به دنبال کمک به هم نوعان هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات مردم پای به میدان بگذارند، افزود:توجه به اقتصاد دانش بنیان ضرورت امروز کشور است.