فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: طرح مدرسه اشتغال با مشارکت قرارگاه بسیج سازندگی در مدارس روستایی خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که در آستانه هشتم آبان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی انجام شد، افزود: هدف از اجرای طرح مدرسه اشتغال، توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزان دختر و پسر و نیز خانواده‌های آنان در روستاها است.

وی از راه‌انداری اولین کارگاه بینایی سنجی قرارگاه بسیج سازندگی به منظور حمایت از سلامت دانش‌آموزان نیازمند در شهرستان زیرکوه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۷۷ دانش‌آموز نخبه استان توسط بسیج شناسایی و در عرصه‌های مختلف سازماندهی شده‌اند که از نظر لوازم و تجهیزات کمک درسی مورد نیاز نیز حمایت خواهند شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به تخصیص ۶ دستگاه ویدئو پروژکتور برای هوشمندسازی مدارس مناطق محروم با نظر آموزش و پرورش تصریح کرد: ترویج فرهگ و گفتمان بسیج در میان اقشار مختلف جامعه مرهون و وامدار تلاش فرهنگیان مومن، متعهد و انقلابی استان است.

وی با اشاره به آمادگی بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای حصارکشی و برقراری امنیت فیزیکی مدارس استان در صورت تأمین مصالح توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: در حال حاضر ۷۲ گروه جهادی دانش‌آموزی در دوره‌های متوسطه اول و دوم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: نهادینه شدن فرهنگ مقاومت بین دانش‌آموزان فقط با ترویج تفکر سردار شهید سلیمانی امکانپذیراست از این رو آشنایی دانش‌آموزان با سیره عملی این سردار با غیرت، رویکرد برنامه‌ها به ویژه در هفته بسیج دانش‌آموزی است.

محمدعلی واقعی افزود: هشتم آبان ماه، یادآور حماسه جاویدان دلاورمردانی است که افتخارات بزرگی را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشتند.

وی هفته بسیج دانش‌آموزی را یادآور رشادت‌های ۴۳۵ معلم و دانش‌آموز شهید خراسان جنوبی دانست و اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های مختلف علمی، عقیدتی، هنری، فرهنگی و جهادی میعادگاه حضور و قرارگاه صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط دانش‌آموزان بوده است.

وی بیان کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی فرصتی مغتنم برای تبیین نقش دانش‌آموزان در ترویج دستاوردهای ارزشمند و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس در راستای تقویت روحیه خودباوری و امید نسبت به آینده انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه دانش‌آموزان در انجام فعالیت‌های گسترده کمی و کیفی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و معرفتی از جمله اهداف آموزش و پرورش در هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی تصریح کرد: ثبت رشادت و دلاورمردی‌های دانش‌آموزان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تقویت روحیه، نشاط و شادابی، خلاقیت و نوآوری و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در میان دانش‌آموزان و الگوگیری نسل نوجوان و جوان از الگوهای مستند و حقیقی نظیر شهدای شاخص از دیگر اهداف هفته بسیج دانش‌آموزی به شمار می‌رود.

واقعی از مجازی برگزار شدن برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: بسیج دانش‌آموزی محور محرک و موتور پیش برنده جامعه است.