– استاندار خراسان جنوبی گفت: شاهد حضور پرشور و نشاط مردم در پای صندوق‌های رای بوده ایم و درصد مشارکت استان خوب است.

 جواد قناعت شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای شهر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات در موعد مقرر و به شکل ملی اعلام خواهد شد اما با توجه به آمار و ارقام موجود شاهد حضور خوب، پرشور و مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی هستیم.

وی تصریح کرد: شعب اخذ رای در سراسر استان که از ساعت هشت صبح امروز شروع به کار کردند درخواست‌هایی برای تمدید رای گیری داشتند که با دستور وزیر کشور از ساعت ۱۸ به ساعت ۲۰ و مجدد از ساعت ۲۰ به ۲۲ تمدید شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست داریم افرادی که تاکنون موفق به رای دادن نشده اند و تمایل دارند در انتخابات شرکت کنند در مهلت باقیمانده رای دهند.

وی ادامه داد: اگر درخواستی در سطح استان از طریق نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای داشته باشیم قطعا زمان را تمدید خواهیم کرد اما انتظار داریم در مدت پیش بینی شده مردم مراجعه کنند تا بتوانیم شمارش آرا را در موعد مقرر آغاز کنیم.

قناعت گفت: از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان که بیش از ۱۵ هزار نفر در ۷۷۲ شعبه اخذ رای هستند همچنین عوامل انتظامی، نظامی، دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و همه دست اندرکاران قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: همچنین به صدا و سیما، اصحاب جراید و خبرنگاران که در حوزه رسانه اطلاع رسانی به موقع و خوبی داشتند خداقوت می‌گویم.

رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت روز جمعه هشتم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت  هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس‌ جمهور در حال برگزاری است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور