#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف گذاری اصلی در ستاد اجرایی خدمات سفر،کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در جلسه نشست اعضای ستاد خدمات سفر استان، ضمن عرض تبریک سال نو و خداقوت به دستگاه های اجرایی عضو ستاد، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید شخص رئیس جمهور و وزیر کشور بر اصل کاهش تصادفات و تلفات، تمرکز ما نیز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان باید بر این موضوع باشد.
?وی ادامه داد: با عنایت به اهمیت این موضوع برای نظام و دولت، تأکید ما بر برخورد قاطع پلیس با تخلفات حادثه ساز در سطح جاده هاست.
?به گفته وی؛ این که تمام امکانات و تجهیزات بسیج شوند تا فوتی ها کاهش یابند، برای ما بسیار حائز اهمیت است.
?استاندار با اشاره به آمار تصادفات جاده ای در سطح کشور، تصریح نمود: استان ها از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، فارس، کرمان و اصفهان، بیشترین تعداد فوتی ها در تصادفات و سوانح جاده ای را داشته اند که این اتفاق، منجر به اخطار وزارت کشور شده است.
?قناعت با اشاره به کویری بودن و بعد مسافت بین شهرستان های استان، متذکر شد: یکی از مهمترین ضعف های استان، کمبود مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی برای استراحت و توقف مسافران است.
?وی تأکید کرد: با رصد وضعیت جاده های استان، باید برای نقاطی که با بیشترین تعداد تصادفات مواجه بوده اند، به گونه ای تدبیر شود که با ایجاد کمپ یا نصب چادر، شرایطی را برای استراحت مسافران و توقف رانندگان فراهم نماییم.
?به گفته وی؛ حساسیت و دقت نظر دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، باید تا پایان تعطیلات نوروزی با جدیت ادامه یابد تا شاهد سفری امن و راحت برای مسافران باشیم.

استاندار با تأکید بر اهداف عالیه ستاد اجرایی سفر استان، خاطرنشان کرد: کار تیمی دستگاه های اجرایی در راستای جلب رضایت خاطر گردشگران و مسافران، میزبانی شایسته هموطنان و ماندگاری مسافران از مهمترین اهداف این ستاد است.
?قناعت به رشد ۵۷ درصدی آمار ترددها در مقایسه با نوروز سال گذشته از ورود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر به محورهای استان گفت و تصریح نمود: در حال حاضر به جهت آمار ترددها، رتبه پنجم کشوری را کسب نموده ایم و با توجه به پیش بینی حجم سفرها در روزهای آتی، احتمال تغییر این رتبه وجود دارد.
?وی متذکر شد: باید با تأمین زیرساخت ها و امکانات لازم، تمام تلاش ها بر این باشد که خراسان جنوبی، فقط محل گذر مسافران نباشد و ما شاهد اقامت چند روزه و ماندگاری آنها نیز باشیم.
?به گفته وی؛ تلاش های دستگاه های اجرایی در این زمینه که منجر به ثبت آمار خوبی شده، قابل تقدیر است اما ما نباید به این حد بسنده کنیم.