استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۳۰ زمین چمن مصنوعی در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ زمین چمن در سه سال اخیر احداث شده است.

 قناعت در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان افزود: از مجموع ۸۰ زمین چمن مصنوعی نیز ۳۶ چمن در یک سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ادامه روند توسعه‌ای استان در دولت چهاردهم مطالبه‌گری داشته باشند و کمک کنند که روند اجرای طرح‌ها متوقف نشود.

استاندار خراسان جنوبی به سایر اقدامات و دستاوردها در حوزه زیرساخت‌های استان اشاره کرد و افزود: ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته و تکمیل آن باید در دولت چهاردهم ادامه یابد.

وی آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن شرق، انتقال آب از دریای عمان، خط انتقال گاز دشتک – زابل، احیای واحدهای راکد، سرمایه‌گذاری خارجی و احداث پست‌های برق در معادن را از جمله این اقدامات بیان کرد و گفت: در حوزه ورزش و جوانان نیز شاهد اتفاقات خوبی بودیم لذا نباید اجازه داد سرعت پروژه‌ها کند یا اعتبارات آن به بخش دیگری منتقل شود.

قناعت اظهار کرد: یکی از درخواست‌های ورزشکاران قهرمان ملی و بین المللی استان تامین زمین رایگان برای احداث باشگاه ورزشی است که در این زمینه پیگیری‌های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی استان انجام شود.

وی افزود: در این خصوص جلسه‌ای با ریاست معاون عمرانی استاندار و حضور دستگاه‌های متولی از قبیل راه و شهرسازی و شهرداری برگزار شود تا پیشنهادها و راهکارها مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: چنین موضوعی در قانون دیده نشده است اما آمادگی داریم مکاتبه‌ای با امضای استاندار برای رئیس جمهور، معاون اول، سازمان برنامه و بودجه و وزیر ورزش و جوانان ارسال کنیم و موضوع پیشنهاد تا این اختیار به استانداران داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداران و روسای شورای شهر در این زمینه راهکار ارایه دهند ادامه داد: ابتدا باید نگاه مدیران استانی و شهرستان نگاه مساعدت و همراهی باشد چراکه در این زمینه به یک فرد کمک نمی‌کنیم بلکه به جامعه و جوانان استان کمک خواهیم کرد.

قناعت گفت: با توسعه فضای ورزشی استان به کمک قهرمانان ملی و بین المللی، شاهد کاهش بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از طرفی ایجاد شور و نشاط در جامعه خواهیم بود لذا اولین اقدام تغییر نگاه مدیران است.

وی تصریح کرد: هرچه تعاملات بین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با یکدیگر بیشتر شود توفیقات بیشتری رقم خواهد خورد، این تعامل‌ و همراهی‌ها در سال‌های اخیر در استان رونق گرفته است و امیدواریم ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از هیچ کمکی که سبب تقویت ورزشکاران و قهرمانان شود نباید دریغ کنند چون قهرمانان و مدال آوران باعث افتخار استان، نظام و کشور در میادین بین المللی می‌شوند.

وی افزود: در زمینه جذب حامی مالی برای ورزشکاران استان از محل صنایع و معادن فعال موضوع از طریق اداره کل امور مالیاتی پیگیری شود تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و مالیات به ورزشکاران کمک کنند.

قناعت بیان کرد: در این زمینه نشستی با حضور استاندار یا معاون اقتصادی، مسئولان صمت، اداره کل امور مالیاتی، دفتر سرمایه گذاری استانداری و اداره کل ورزش استان برگزار و راه‌های جذب حامی مالی از طریق صنایع و معادن بررسی و راهکار ارائه شود.

وی گفت: اگر ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین المللی به دلایل مالی در استان حمایت نشوند بدون شک توسط استان‌های دیگر جذب خواهند شد و این به ضرر استان است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور