استاندار خراسان جنوبی اواخر سال گذشته به شهرستان درمیان سفر کرد که این سفر ۳۹ مصوبه داشت و تاکنون هفت مصوبه اجرا شده است.

فرماندار درمیان گفت: کاهش هدررفت آب در شهرها و روستاهای شهرستان و تهیه برنامه مدون و زمان‌بندی کاهش هدررفت آب یکی از مصوبات سفر استاندار به شهرستان بود که تاکنون اصلاح و بازسازی ۴.۵ کیلومتر از شبکه‌ها و خطوط انتقال آب فرسوده انجام شده است.

محمد بشیری‌زاده افزود: نشت‌یابی خطوط انتقال آب ۱۱ روستا انجام شده‌ است، همچنین ۹۸ فقره کنتور فرسوده آب تعویض شده و اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب ۶ روستای شهرستان درمیان امسال تامین اعتبار و انجام خواهد شد.

وی مکاتبه برای تامین اعتبار راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار درمیان با وزارت راه و شهرسازی را از مصوبات سفر استاندار ذکر کرد و گفت: در این خصوص برای تامین اعتبار احداث راه ۶ روستا مکاتبه انجام شده و از مجموع ۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالت، راه هشت روستا در دست احداث است.

فرماندار درمیان بیان کرد: بازنگری طرح جامع شهر اسدیه به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تامین اعتبار شده و مرمت ۱۰ رشته قنات شهرستان با ۴۹۸ میلیون تومان اعتبار ملی در حال انجام است.

وی گفت: یک دستگاه آمبولانس تحویل بیمارستان خاتم الانبیا (ص) اسدیه شده و زمین برای توسعه این بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان واگذار شده است.

بشیری‌زاده با اشاره به اینکه هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق عشایری شهرستان به مبلغ ۷۵ میلیون تومان پرداخت شده است افزود: مشکل گازرسانی به تعدادی از واحدهای مرغداری بخش گزیک نیز رفع شده است.

وی گفت: همچنین ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به حساب هیات‌های ورزشی شهرستان درمیان واریز شده است.

بشیری‌زاده اظهار داشت: امسال ۳۲ درصد اعتبار شهرستان درمیان به مبلغ ۹ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان به حوزه آب اختصاص یافته است و از این مقدار ۲۱ درصد به مبلغ ۶ میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان را برای رفع تنش آبی روستاها اختصاص داده‌ایم.

وی بیان کرد: از محل مجتمع کلاته ملا آبرسانی به روستای اشک با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان آغاز و آبرسانی به روستای شیرگ در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان درمیان تامین اعتبار شده است.

فرماندار درمیان افزود: آبرسانی به ۱۳ روستای شهرستان در دست اجراست که آبرسانی به روستاهای گیت، آنیک، ممند، نخاب و نوغاب آنیک در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پوشش شبکه دیجیتال ۶ روستا در حال انجام است گفت: همچنین مقاوم‌سازی ۱۶ کلاس درس شهرستان آغاز شده است.

استاندار خراسان جنوبی ۱۹ دی ماه سال گذشته در نخستین سفر شهرستانی خود به نهبندان سفر کرد و تاکنون به ۱۰ شهرستان استان سفر کرده و هر سفر ۲ تا ۳ روز به طول انجامیده است.

محمدصادق معتمدیان ۱۱ اسفند پارسال طی ۲ روز به شهرستان مرزی درمیان سفر کرد که این سفر ۳۹ مصوبه برای توسعه این شهرستان در پی داشت.

استاندار خراسان جنوبی ۲۶ تیر امسال در گفت و گو با شبکه خاوران با اشاره به تصویب ۴۰۰ مصوبه در سفرهای شهرستانی خود، از راه‌اندازی دبیرخانه و کمیته پیگیری این مصوبات خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تمامی وعده‌هایی را که در این سفرها به مردم داده می شود، اجرایی کنیم.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله