#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پلیس مقتدر و امین در کنار فعالیت‌های روزمره خود بیش از گذشته به مساله ارشاد و خنثی کردن توطئه‌های بیگانه اعم از مشمول قانون و مقررات کاری یا قانون دین بپردازد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در نشست شور عمومی فرماندهی انتظامی استان افزود: در کنار انواع مسئولیت‌هایی که پلیس مقتدر و امین جمهوری اسلامی برداشته یکی از آنها که بسیار مقدس است، نگهداشتن جامعه بر محور قانون است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را اوجب واجبات دانست و اظهار داشت: قانون، دین است و انسان نمی‌تواند بی‌دین باشد لذا قانون است که خط سیر را تعیین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان از جنگ، درگیری و ترور دست بر نمی‌دارند و بدترین گزینه‌ای که روی میز دارند، ایجاد انحرافات فکر و ایجاد شبهات است و به اسم‌های گوناگون از جمله آزادی این برنامه را پیش می‌برند.

وی ادامه داد: دین در هر چیزی هست حتی صنایع و نوع بهره‌برداری از هر صنعتی را دین آن گویند لذا مسوولان و نیروی انتظامی که مسئولیت خاص برای برخورد با قانون‌شکنان دارند، بدانند که مردم ما معاند نیستند و باید با کار فرهنگی، جامعه خود به‌خصوص نوجوانان و جوانان را با نقشه‌ها و اهداف دشمن آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آزادی آن چیزی است که در چارچوب قانون باشد و قانون‌شکنی که آزادی نیست اما غربی‌ها به مخاطب جاهل این گونه القا می‌کنند، صدها هزار شهید جان خود را برای تامین امنیت مردم فدا کردند تا قانون‌شکنی رخ ندهد و معنای قانون‌شکنی این است که همه نوکر او هستند.

وی اظهار داشت: افرادی که تربیون دارند و شما که با قانون‌شکنان برخورد دارید باید بدانید، برخی قانون‌شکنان کشور مساله را بد فهمیده‌اند اما معاند نیستند لذا در کنار اجرای ماموریت، این کار فرهنگی بر همه ضروری است که جامعه خود به‌خصوص نوجوانان و جوانان که تجربه کمی دارند را تفهیم کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به لزوم بیان معنای قانون‌شکنی افزود: هیچ انسان عاقلی به خود اجازه نمی‌دهد که قانون را عمدی زیر پا بگذارد و شاید اشتباه کند یا لغزشی برای او پیش آید اما افرادی که به عمد طرح قانون‌شکنی دارند مجری برنامه بیگانگان هستند و باید با آنان برخورد شود و خطر این افراد از خطر حمله‌های نظامی بدتر است.

وی گفت: یک فرد در تمامی لحظات خود در زندگی انواع و اقسام مادی، معنوی و امنیتی را قانون بهره‌برداری می‌کند، ساختمان یا صنعتی که استفاده می‌شود مراحلی را طی کرده و در چارچوب قانون تبدیل به محصول شده است، همه وزارتخانه‌های این کشور و عناصر خود و بخش خصوصی به همان میزان که از وجودشان برای کل جامعه ۸۰ میلیون نفری بهره می‌گیریم برای یک نفر نیز برخوردار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخی افراد از روی جهل، خودپرستی و نفس‌پرستی به اجرای نقشه‌های دشمن کمک می‌کنند و باید این افراد را بیدار کنیم.

وی ادامه داد: آمار تلفات حوادث رانندگی بسیار تکان‌دهنده است که به دلیل رعایت نکردن قانون است و دشمن کاری می‌کند که افراد با دست خود جایگاه و کشورشان را خراب می‌کنند، این افراد سفیه هستند و در کشور ما غالبا این گونه است که براساس عدم درک نه عناد داشتن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنهایی که به عمد طرح قانون‌شکنی دارند دیگر از روی نادانی نیست بلکه از روی جنگ و مجری برنامه بیگانه است و انسان‌های قانون‌شکن جامعه ما را به انحراف می‌کشند که باید با آنها به‌گونه‌ای دیگر برخورد کرد.