استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیج با برنامه‌ریزی جامع، فعالیت‌ منسجم و بهره‌گیری از توان نیروهای مردمی، به نهادی تحول‌آفرین و قدرتمند تبدیل شده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در پیامی به مناسبت “هفته بسیج” که از امروز (۲۹ آبان) آغاز شد، با این کلام مقام معظم رهبری که “تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد، این یک رکن اساسی است” افزود: بسیج، یکی از ماندگارترین یادگارهای حضرت امام (ره) و از مهمترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی است که با برنامه‌ریزی جامع، فعالیت‌ منسجم و بهره‌گیری از توان نیروهای مردمی، به نهادی تحول‌آفرین و قدرتمند تبدیل شده و نقشی ارزنده‌ در سرنوشت میهن دارد.

وی اظهار داشت: بسیج، یک مکتب فکری و چارچوب عملی برای زندگی اجتماعی در این دنیای پرآشوب و فتنه است، در این مکتب، انسان‌ها به دور از اغراض شخصی، به خدا و منافع خلق او می‌اندیشند و اقتدار و امنیت جامعه را نه در سایه دریوزگی قدرت‌های بیگانه، بلکه از رهگذار اتکا به توانایی‌های خود جستجو می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بسیجی بودن یعنی فراهم کردن شرایط برای زیستنی پاک و زیبا در دنیایی سرشار از مسئولیت و تعهد لذا بسیج، قلعه‌ای مستحکم به گستره تمامی کشور است که همه شهروندان به فراخور حال، وظیفه‌ای در حفظ امنیت، رونق، شکوه و عظمت آن برعهده دارند و امام (ره) با همین دید بود که از خداوند می‌خواست؛ “با بسیجیان محشور گردد”.

وی افزود: بدون تردید این تعریف انقلاب از بسیج و بسیجی است که سبب شده هشت سال دفاع مقدس، ظفرمندانه به سرانجام برسد و بعد از آن هم، جهاد و رزم در عرصه‌های گوناگون سازندگی در مناطق محروم، توسعه علم و فناوری، جنگ اقتصادی، شبیخون فرهنگی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه و سایر حوزه‌ها بسیار سازنده و تأثیرگذار ادامه یابد.

ملانوری اظهار داشت: اینجانب ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان گرانقدر که به ندای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) لبیک گفته و با نیتی خیرخواهانه همواره همراه و همگام با سیاست‌های کلان کشور بوده‌اند، مجاهدت‌های مخلصانه مدافعان سلامت که مردم را در مصائب طاقت‌فرسای ایام مبارزه با بیماری کرونا یاری نموده‌اند ارج نهاده، امید آن دارم که با تداوم بصیرت و هوشمندی بسیجیان انقلابی و ولایتمدار خراسان جنوبی، به‌زودی شاهد رونق و توسعه روزافزون این استان زرخیز باشیم.

۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

هزار و ۵۸۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.