#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: حوزه رسانه استان توانسته به صورت خود جوش، با همت و تلاش های شبانه روزی به کمک نیازمندان بشتابد.
سید محمد رضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه تقدیر از نیک اندیشان رسانه ای خراسان جنوبی، برگزاری این مراسم در سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را میمون و مبارک خواند و خاطرنشان کرد: در روایات متواتر نقل شده که حضرت امام حسن مجتبی (ع) همواره به یاد محرومین و فقرا بودند و سائلی نبود که به درب منزل ایشان مراجعه نماید و دست خالی برگردد.
?وی اظهار داشت: حضرت امام حسن (ع) در طول زندگی مبارکشان دوبار تمامی امکانات و سه بار نیمی از زندگی خود را صرف محرومین کردند و در جواب شخصی که از ایشان پرسید چرا هر چیزی را که با کار و تلاش بدست می آورید، صرف سائلین و محرومین می نمایید ، فرمودند: من خود در نزد خداوند سائلم و امید دارم خداوند این سائل را کمک و یاری نماید.
?معاون استاندار با تأکید بر این که عمل خیری که شما انجام می دهید کاری مقدس است و نزد خداوند مأجور هستید، تصریح نمود: وقتی رسانه با تمام توان و قدرت خود به کمک محرومین بشتابد مطمئناً در جامعه تحولات مثبتی صورت خواهد گرفت.
?طالبی ادامه داد:بخشی از مردم به دلایل محتلفی همچون بیماری کرونا که کسب و کارها را تحت الشعاع قرار داده و… به مشکلات معیشتی دچار شده اند، اما نیکوکاران حوزه رسانه های دیدای ، شنیداری، نوشتاری و فضای مجازی با همت خود به میدان آمدند و توانستند با اقدات خیرخواهانه حداقل های زندگی را برای این بخش از مردم فراهم نمایند.

?به گفته وی؛ موضوع اهدای کمک های مؤمنانه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص، در سطح جامعه گسترش یافت و جاری و ساری شد.
?وی به تبیین آثار نیکوکاری از دیدگاه قرآن پرداخت و ادامه داد: اولین اثر کمک به نیازمندان، ایجاد دوستی و صمیمیت با آنهاست.
?معاون استاندار گفت: دومین اثر نیکوکای از دیدگاه قرآن، خیر و سعادت دنیوی برای نیکوکاران است، زیرا کار خیرخواهانه، علاوه بر اجر اخروی، آثار دنیوی فراوانی به همراه دارد و فرد آثار و برکات آن را به صورت ملموس در زندگی فردی و اجتماعی خود لمس می کند.
?طالبی با تأکید بر این که با اقدامات خداپسندانه، عدالت اقتصادی در جامعه بوجود می آید، افزود: فاصله طبقاتی در جامعه زیاد شده لذا با سوق دادن کمک ها به سمت طبقه متوسط به پایین جامعه تا حدودی می توان عدالت اقتصادی را برقرار کرد.
?به گفته وی؛ بر اساس آموزه های دینی، انجام کارهای خیر، آمرزش گناهان را به دنبال دارد لذا به همان میزان افزایش حسنات، از سیئات کاسته می شود.
?وی در خاتمه گفت: نتیجه نیکوکاری آرامش روحی در انسان است لذا کمک به نیازمندان وجدان ما را بیدار تر می سازد.