– مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ انشعاب آب غیرمجاز در استان شناسایی و قطع شده‌ است.

مهدی دوستی  افزود: انشعابات غیرمجاز در فصل گرما معضل اصلی ناترازی تولید و مصرف است و شرکت آبفا در سال گذشته هم بیش از ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز را تعیین تکلیف کرد.

وی با تاکید بر عزم جدی شرکت آب و فاضلاب برای مقابله با معضل انشعابات غیرمجاز گفت: مردم در صورت مشاهده این گونه انشعابات مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع‌ دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: استفاده غیرمجاز از آب ضمن امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به واسطه افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به مصرف بی‌رویه آب در ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی استان بیان کرد: در برخی مناطق ۲ تا سه برابر استاندارد آب تولید می‌کنیم اما همچنان کمبود آب در مجتمع‌ها وجود دارد که از مردم انتظار داریم در مدیریت مصرف آب نهایت همکاری را داشته باشند.

دوستی با تاکید بر اینکه آب مشترکان بد مصرف در صورت توجه نکردن به اخطارها قطع خواهد شد گفت: ۴۱ درصد مشترکان خراسان جنوبی براساس الگو یعنی ۱۵ مترمکعب در ماه مصرف دارند، ۴۸ درصد ۲ برابر الگو مصرف می‌کنند و هشت درصد بد مصرف هستند.

وی افزود: وظیفه ما این است که روزانه برای هر نفر ۳۸۰ لیتر آب تولید کنیم که گاهی به هزار و ۲۰۰ لیتر می‌رسد و این مصرف بالای آب، تضییع حقوق بیت المال است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور