رئیس میراث فرهنگی نهبندان با بیان اینکه از جاذبه‌های گردشگری نهبندان تالاب کجی است که در سال ۹۷حدود ۱۳ هزار بازدید کننده داشته، گفت: از دیگر جاذبه‌های گردشگری نهبندان ریگ یلان و میراث طبیعی آن است که در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ گردشگر خارجی از آن بازدید کردند.

حسین شبانی اظهار کرد: نهبندان به واسطه جاذبه‌های گردشگری چون آسبادهای بی نظیر آن که نشانه خلاقیت و هوشمندی مردمان این دیار است یکی از قطب‌های گردشگری خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی نهبندان بیان کرد: از دیگر جاذبه‌های گردشگری نهبندان تالاب کجی است که در سال ۹۷حدود ۱۳ هزار بازدید کننده داشته و پیش بینی می‌شود سال ۹۸ حدود ۱۵ هزار گردشگر از آن بازدید کنند.

شبانی با بیان اینکه تالاب تا خردادماه آبگیری دارد، ادامه داد: از دیگر جاذبه‌های گردشگری نهبندان ریگ یلان و میراث طبیعی آن است که در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ گردشگر خارجی از آن بازدید کردند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه گردشگری از یکم فروردین در نهبندان، افزود: در نوروز سال گذشته، شش نوروزگاه، سه بازارچه فروش صنایع دستی با ۲۰ غرفه و شش سیاه چادر برپا می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی نهبندان یادآور شد: در نهبندان پنج اقامتگاه بوم گردی در حال گرفتن مجوز است و دو اقامتگاه نیز در روستای دهسلم که از جاذبه‌های گردشگری نهبندان است، فعالیت می‌کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله