مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۴ پست نوروزی و پایگاه امداد و نجات طی تعطیلات نوروز در جاده‌های استان فعال است و به مردم و مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

پمحمدعلی کاوسی در نشست خبری افزود: فعالان ۲۱۴ خانه هلال نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند تا در ایام نوروز ۱۴۰۲ توصیه ایمنی لازم را به مردم ارائه دهند.

وی همچنین از برپایی خیمه نماز و فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: با تمام امکانات و توان امدادگران و داوطلبان هلال احمر درصدد هستیم که زمینه سفری ایمن و خوش را برای مردم و مسافران فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی شریان و محل عبور استان‌های بزرگ جنوبی و جنوب شرق است و در محورهای پر تردد طبس – فردوس و قاین – بیرجند – نهبندان نیاز است مردم و رانندگان رعایت کنند تا سفر نوروزی ایمنی داشته باشند.

کاوسی از اجرای طرح راهنمای مسافران نوروزی به منظور پیشگیری و هشدار به مسافران و تأکید بر رعایت نکات ایمنی در استان خبر داد و ادامه داد: هدف از این طرح کمک به انجام سفر ایمن و کمک به آرامش مسافران با استفاده از راهنمایان جوانی است که در ورودی شهرها مستقر شده‌اند.

وی اضافه کرد: این راهنمایان جوان ظرفیت‌های گردشگری شهرها را از این طریق معرفی می‌کنند از طرفی فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی در بین جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت نیز مدنظر قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح امداد و نجات نوروزی با استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط حادثه‌خیز از ۲۴ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده اجرا خواهد شد و با تجهیز پایگاه فعلی سعی خواهد شد آمادگی امدادرسانی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی ‌می‌شود استقبال از چادر مسافرتی بیشتر باشد بنابراین نیاز است که هشدارهای لازم و نکات ایمنی رعایت شود.

کاوسی با تاکید بر اینکه خودروهای سوخت‌کش‌ و دوبانده نبودن جاده‌های استان سرعت خدمات‌رسانی به مصدومان حوادث را کاهش می‌دهد، یادآور شد: چالش کویری بودن استان و جاده‌های طولانی نیز خسته‌ کننده بوده و باعث خواب‌آلودگی رانندگان و به تبع افزایش حوادث جاده‌ای می‌شود که این چالش را باید با برپایی سیاه ‌چادرهایی برای استراحت و رفع خستگی مسافران مدیریت کنیم.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵۰ حادثه جاده‌ای رخ داده که ۵۴۹ حادثه از نوع واژگونی و خستگی رانندگان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ادامه گفت: سند تحول جمعیت هلا احمر خراسان جنوبی تا قبل از شهریور ماه ۱۴۰۲ آماده می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و مساعدت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، بالگرد بل ۴۱۲ با بالگرد بل ۲۰۵ قبلی مستقر در استان جایگزین شد و مناقصه پایگاه امداد هوایی در حال انجام و بارگذاری سامانه است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این نشست از اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

ابوالقاسمی گفت: امسال ۱۳ پست ثابت و سیار در ورودی شهرها راه‌اندازی می‌کنیم که ۳۸۷ نفر روز در پاپگاه‌های ثابت و ۷۲ نفر روز در پایگاه‌های سیار به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: همچنین فضاهای دوستدار کودکان در ایام نوروز ایجاد می‌شود تا در آنها با اقداماتی که انجام می‌شود به ایجاد شور و نشاط در کودکان کمک شود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: جوانان هلال احمر در پست‌های سیار در قالب طرح سحاب به مسافران نوروز خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: طرح سحاب یا همان سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه شامل گروه‌های دوچرخه‌سوار هستند و در اوج تردد مسافران، خدمات بشر دوستانه به مردم و مسافران ارائه می‌دهند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور