مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صدور ۸۶۵ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های مشاغل خانگی استان پرداخت شده است.

غلامرضا اشرفی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ابتدای امسال ۸۰۵ مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل، ۵۹ مجوز به صورت پشتیبان حقیقی و یک مجوز پشتیبان حقوقی در این استان صادر شده است.

وی سهمیه تسهیلات خراسان جنوبی در مشاغل خانگی را ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۱۱۶ طرح به بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون ارسال و به ۵۴ طرح تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا ششم اسفند ماه مبلغ چهار میلیارد و ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای طرح‌های مشاغل خانگی استان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: ۶ رشته شبکه فرش با محوریت اتحادیه فرش استان، پاپیه ماشه، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، گلیم سوزنی، پلاس بافی، جاجیم بافی و سفره آردی و گیاهان دارویی دارای قابلیت شبکه‌سازی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هستند.

اشرفی افزود: همچنین از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون به تعداد ۲ هزار و ۹۶۶ طرح به مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان با پیش بینی ۶ هزار و ۹۰۴ فرصت شغلی در استان خراسان جنوبی توسط بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شده است.