مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه استان آماده برای استقبال از دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی و برگزاری کلاس های حضور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.

محمدعلی واقعی  اظهار کرد:  بیش از ۱۸۳ هزار دانش آموز دختر و پسر استان از صبح چهاردهم فروردین ماه در کلاس های درس حاضر می شوند.

وی، با بیان اینکه ضرورت دارد از سوی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تمهیداتی اندیشیده شود تا با برگزاری جشن و تقدیم گل به دانش آموزان از معلمانی که دراین مدت مجاهدانه فعالیت کردند تقدیرشود، بیان کرد: نزدیک ۳ سال تحصیلی، خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان،متاثرازکرونابوده است،وامروزبایدبه دوران قبل ازکرونابرگشته و به استقبال آموزش حضوری دانش آموزان برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به لطمات آموزش مجازی به مهارت های اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان استان، اظهار کرد: تعطیلی آموزش حضوری نه تنها منجر به افت یادگیری دانش آموزان شده، بلکه باعث شده تا دانش آموزان از جهات عاطفی و تربیتی هم آسیب ببینند.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دوره ابتدایی به عنوان دوره شکل گیری مهارت های پایه سواد،برای تمام فرصت های بعدی درطول زندگی تحصیلی وشغلی دانش آموزان یادکردوادامه داد: دانش آموزان با حضور در کلاس های درس،نظم درزندگی رابه صورت عملی می آموزندوتعطیلی آموزش حضوری علاوه برصدمه زدن به این نظم پذیری موجب کم تحرکی دانش آموزان، سلامت جسمی آنان را نیزبه خطر انداخت.

واقعی با بیان این که با حضور شدن کلاس های درس، از شبکه شاد به عنوان فعالیت مکمل و کمک آموزشی، در ارائه خدمات آموزشی و تربیتی استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: غیر حضوری شدن کلاس های درس، باعث شد کودکان از جنبه های اجتماعی حضور در مدرسه محروم شده و در کنار افت یادگیری، آسیب های روحی روانی بسیاری را تجربه کنند.