#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 ۱۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار خراسان جنوبی به اورژانس جاده‌ای بخش لانو شهرستان سربیشه در بازدید از این طرح نیمه‌تمام اختصاص یافت.

 استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در ادامه سفر به شهرستان سربیشه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از پروژه در حال احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای لانو بازدید کرد.

در این بازدید از سوی استاندار خراسان جنوبی ۱۲ میلیارد ریال به طرح نیمه‌تمام اورژانس جاده‌ای بخش لانو سربیشه اختصاص یافت تا این طرح در راستای خدمت‌رسانی به مردم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بازدید گفت: پایگاه اورژانس جاده‌ای لانو با زیربنای ۱۰۰ مترمربع با اجرای فونداسیون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد موسوی میرزایی افزود: با وجود نبود زیرساخت‌های لازم، نیروها، خودرو و تجهیزات مستقر در محل در حال خدمت‌رسانی به حوادث جاده‌ای هستند.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در ادامه از پروژه در حال احداث مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی دُرح نیز بازدید کرد.

این پروژه نیز با زیربنای ۵۲۵ مترمربع در مرحله اجرای فونداسیون قرار دارد و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل این بنا که از زیرساخت‌های بهداشتی مهم بخش دُرح به شمار می‌رود، براساس برآوردهای صورت گرفته حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان سربیشه با هدف اطلاع از شرایط موجود و وضعیت فعالیت شرکت سهامی زراعی از چاه‌های کشاورزی دشت خوشاب بازدید کرد.

جواد قناعت در هفتمین سفر شهرستانی خود راهی شهرستان سربیشه شد و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام مود و افتتاح خانه سنتی مود به عنوان نخستین برنامه‌های این سفر انجام شد.
همچنین در ادامه نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و محصولات کشاورزی شهر مود، محور هریوند – مزار کاهی و نیروگاه بادی درح مورد بازدید وی قرار گرفت.

آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه، بازدید از پروژه‌های ورزشی چمن مصنوعی و بازدید از استخر شنای سرپوشیده سربیشه از دیگر برنامه‌های سفر استاندار خراسان جنوبی به  این شهرستان است.

همچنین حضور در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانوده شهید هم از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه قناعت به شهرستان سربیشه است.

شهر سربیشه مرکز این شهرستان در ۶۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد.