#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 واکسیناسیون فرهنگیان استان خراسان جنوبی روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد با تزریق واکسن کرونا به کارکنان اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و معلمان مرکز استان آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه آغاز به کار پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فرهنگیان در شهر بیرجند گفت: اجرای طرح واکسیناسیون حدود ۱۶ هزار فرهنگی استان از صبح امروز با تزریق واکسن کرونا به کارکنان اداره کل، دانشگاه فرهنگیان و معلمان مرکز استان رسما آغاز شد.

محمدعلی واقعی با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ نفر از معلمان استان واکسینه می‌شوند تصریح کرد: این طرح به مدت ۹ روز و حتی روزهای تعطیل ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون فرهنگیان شاغل در شهرستان‌ها و مناطق استان توسط مراکز بهداشت گفت: هیچ محدودیتی برای آموزش و پرورش در نوع و تعداد واکسن وجود نداشته و معلمان استان به انتخاب خود هر نوع واکسنی که مجوز وزارت بهداشت را داراست و قابلیت تزریق داشته باشد، می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: سه واکسن کوو برکت، سینوفارم و آسترازنکا در سبد واکسن فرهنگیان قرار دارد.

وی اضافه کرد: شاید بتوان آموزش را مجازی کرد اما نمی‌توان پرورش را به صورت مجازی دنبال کرد بنابراین تکیه ما برای سال تحصیلی جدید بر بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری است.

واقعی با بیان اینکه اجرای طرح واکسیناسیون فرهنگیان در راستای کاهش خطر است گفت: در دوران غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، چند اتفاق مهم در دانش‌آموزان رخ داده که مورد نخست تغییر الگوی خواب، دوم تحرک و فعالیت فیزیکی و نکته سوم تغییر الگوی تغذیه است که با این سه تغییر در کنار کاهش فعالیت‌های «پرورشی» دانش‌آموزان در زمان تعطیلی مدارس مواجه بودیم و آسیب‌هایی در پی داشته است.