در دومین روز از سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، مستند “رویای آب” ساخته محمد واعظی در بخش مستندهای کارآفرینی، سانس ۱۶ در سالن شماره پنچ پردیس سینمایی چارسو به روی پرده می رود.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از دیروز آغاز به کار کرده و تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ برنامه‌ریزی شده است. در بین مستند فیلم های قوی شرکت کرده در این جشنواره، نام مستند “رویای آب” نیز به چشم می خورد. این مستند برای اولین بار در سیزدهمین جشنواره حقیقت در بخش ویژه کارآفرینی به همراه ۱۳ فیلم دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته محمد واعظی تهیه کننده و کارگردان این مستند، “رویای آب” قصه یک کشاورز زاده اهل قائن خراسان جنوبی است که قصد دارد برای بحران کم‌آبی در منطقه خود و سرزمینی که همه ۱۲ قنات آن خشک شده و سطح آب زیرزمینی‌اش نیز هر روز روبه کاهش است، راه‌حلی پیدا کند. این مستند داستان یک مبارزه است برای تغییر آینده.

“محمد قائم پناه” به عنوان کاراکتر داستان با راه‌اندازی استارتاپی سعی دارد با ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان از طریق فروش زعفرانشان، آن‌ها را به خاموش کردن مقطعی چاه آب کشاورزی‌شان ترغیب کند چرا که زعفران در مقایسه با محصولات دیگر کم‌ترین میزان مصرف آب و بیشترین ارزش افزوده را داراست.این فیلم تصویری از اکوسیستم کارآفرینی و نوآفرینی کشور را به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از طریق نوآفرینی برای یک معضل اجتماعی و زیست محیطی راه حل پیدا کرد. ساخت فیلم دو سال و نیم زمان برده و من علاوه بر تهیه کننده و کارگردان، صدابردار و فیلمبردار و نویسنده “رویای آب” هستم. اگرچه این مستند در مرحله تولید حاصل تلاش یک نفره است اما سعی شده محصول استانداری ارائه شود تا بتواند در حوزه فرهنگ‌سازی تاثیرگذار باشد.