#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت استان آماده ارائه خدمت به اتباع خارجی برای تزریق یک نوبت واکسن MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) هستند.

مجید شایسته  افزود: اتباع خراسان جنوبی برای دریافت واکسن MMR علیه سرخک، سرخجه و اوریون به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با شبکه‌های بهداشت سراسر استان مکاتبه شده تا بدون توجه به سابقه واکسیناسیون قبلی اتباع خارجی که در استان حضور دارند، یک نوبت واکسن MMR برای آنها تزریق شود.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: گروه هدف در این کمپین افراد ۹ ماهه تا ۳۰ سال اتباع ساکن در استان شامل ۶ هزار و ۸۰۰ نفر است.

وی افزود: آن دسته از هم‌استانی‌هایی که کودکانشان به سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی رسیده یا از این سن گذشته و تاکنون برای دریافت واکسن MMR اقدام نکرده‌اند نیز در اسرع وقت به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود مراجعه تا یک نوبت واکسن MMR را دریافت کنند.

شایسته تصریح کرد: در صورتی که فردی دچار علائم تب و بثورات شود باید به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود مراجعه کند تا از نظر بیماری سرخک و سرخجه مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در صورت مشکوک بودن به بیماری سرخک و سرخجه از این افراد نمونه تهیه و به آزمایشگاه ویروس‌شناسی دانشگاه تهران ارسال می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تاکنون ۴۰ نمونه از موارد مشکوک به تب و بثورات از این استان به آزمایشگاه ویروس‌شناسی دانشگاه تهران ارسال شده که خوشبختانه تاکنون ۳۱ مورد از این نمونه‌ها منفی گزارش شده و بقیه در دست بررسی است.