علی ناصری، فرماندار، صبح امروز شنبه، نهم آذرماه نود و هشت، در بازدید از پروژه های در حال ساخت مسکن محرومین در روستای شارقُنج که با حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند، امور اجرایی، تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض آنها پیگیری شده، اظهار داشت: در طرح مسکن محرومین، ساخت ۶۵۰ مسکن الگویی روستایی به عنوان سهمیه بنیاد مسکن شهرستان بیرجند تعیین شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸۶ متقاضی در بنیاد شهرستان تشکیل پرونده داده که از این تعداد برای ۶۲۲ نفر پروانه ساختمانی صادر شده و برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده اند که اکثراً وام مذکور را دریافت نموده اند.

ناصری در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی این واحدها اضافه کرد: برای ۶۲۲ واحد پی کنی انجام شده، ۴۷۳ مورد در مرحله فنداسیون، ۴۱۶ مورد اجرای اسکلت، ۳۷۸ مورد اجرای سقف و دیوار چینی شده که ۲۳۶ واحد در مرحله نازک کاری و آماده تحویل و در شُرُف افتتاح است.

وی یادآور شد: از این برنامه، ۱۸ واحد در روستای شارقنج متقاضی داشته که از این رقم نیز ۱۵واحد معرفی به بانک شده که ۱۰واحد در مرحله نازک کاری و آماده تحویل هستند.

وی افزود: عملکرد شهرستان بیرجند در اجرای برنامه مسکن محرومین، در استان رتبه نخست را دارد که جا دارد از همه مردم و متقاضیان، بانکها، دهیاران، اعضای محترم شوراهای روستاها، بخشدار محترم، همکاران بخشداری و معاون محترم هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مدیر و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیرجند و نیز مدیرکل محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و معاونین ایشان تشکر و قدردانی گردد.