پیام سرپرست فرمانداری خوسف به مناسبت روز گردشگری
بسم الله الرحمن الرحیم
“قُلْ سیروُا فی الْاَرضِ فانْظُرُو کَیْفَ بَدَا الخَلْقَ ثُمَ اللهُ یُنْشِیُ النَشاَهَ الْاخِرَ ” (عنکبوت / ۲۰)
بگو، در زمین گردش کنید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز کرد سپس خداوند (به همین گونه) جهان آخرت را ایجاد می‌کند.

د امروزه صنعت گردشگری و توریسم به عنوان سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان لقب گرفته است که بدون شک می تواند سودی سرشار و جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی محلی کشورمان باشد.
۶ مهر، روز جهانی گردشگری بهانه ای است که یک بار دیگر یادآور شویم صنعت گردشگری، راهیست برای برقراری صلح و آرامش، تبادل فرهنگی و ایجاد توسعه پایدار که باید با نگاهی نو و جدی زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذار برای تامین زیرساخت ها و ورود در این حوزه مهم را فراهم کرد.
شهرستان خوسف با تاریخ کهن خود که ۹۵ اثر تاریخی ملی گواه آن است، روستاهای هدف گردشگری، مناطق بکر و جذاب گردشگری، آداب و رسوم خاص، بافت تاریخی شهری، کویر بکر، شاعران بنام، صنایع دستی متنوع و نام گرفتن به عنوان شهر ملی پارچه بافی سنتی مله و روستای ملی سنگ تراشی خور و دهها جاذبه مذهبی، گردشگری و کشاورزی دیگر می تواند به عنوان یکی از مقاصد مهم، آوازه اش در ایران اسلامی بیش از پیش طنین انداز شود.
اینجانب با تبریک روز جهانی گردشگری به همه فعالان و تلاشگران این عرصه، امیدوارم با اهتمام و همدلی مردم و مسئولان، زمینه توسعه هر چه بیشتر این صنعت نو و درآمد زا در شهرستان خوسف فراهم شود تا علاوه بر معرفی بهتر این خطه کویری به ایران و جهان، چرخ اقتصادی و اشتغالزایی این منطقه با حرکتی تندتر بچرخد.
محمد علی آخوندی
سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف