?پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی شوراها
?بسم الله الرحمن الرحیم
نهم اردیبهشت ماه، نشانی از سال‌ها فعالیت مستمر شوراهای اسلامی شهر و روستا در نقاط مختلف ایران اسلامی، ترجمان اراده جمعی مردم در عرصه سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در راستای اعتلای مردمسالاری دینی بر مبنای آیه شریفه «و امرهم شوری بینهم» است؛ روزی که در تقویم تاریخی ایران زمین به «روز شوراها» مزین شده و تداعی ارزشمندی در گرامیداشت و پاسداشت تلاش‌های بی‌شائبه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور است.
?این روز ملی، نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور جامعه و نمادی از وحدت و مشارکت آنان در آبادانی و تسهیل روند اجرای برنامه های شهری و روستایی است.
?بدون شک همراهی، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عامل اساسی در استمرار آن بوده است و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم می توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد میهن اسلامی مان داشته باشند.
?«شورا» که بر آمده از خواست و اراده مردم است، زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و طی چندین دوره فعالیت، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه های اجتماعی و تخصصی که پیدا نموده، جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری، مدیریت شهری و خدمت رسانی به جامعه به دست آورده است.
?در سالی که طبق فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، «جهش تولید» نامگذاری شده است، شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از هر زمان دیگر با اقدامات سازنده و اثرگذار در جهت تقویت و افزایش تولید و دستیابی به افق متعالی در حوزه اقتصاد مقاومتی، گام‌هایی مهم بر خواهند داشت.
?اینجانب ضمن تبریک روز شوراها به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خراسان جنوبی، توفیق روزافزون تلاشگران خدمتگزاری به مردم متدین و شریف استان را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) از درگاه ایزد منان خواستارم.
?محمد صادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی