مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه راه اندازی  اقامتگاه های بوم گردی استان به منظور توسعه گردشگری روستایی و طبیعت گردی  انجام شده است، اظهارکرد: ایجاد اشتغال ،کسب درآمد و حمایت از توسعه پایدار روستایی از دیگر اهداف راه اندازی این اقامتگاه ها بوده است.

حسن رمضانی افزایش مدت اقامت توریست و گردشگر در نزدیکی آثار و جاذبه های تاریخی – فرهنگی و طبیعی ، معرفی و فروش صنایع دستی محلی و غذاهای سنتی ( درآمد زایی روستائیان) ، ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت مهاجرت و بازگشت روستائیان به روستاها از مزایای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی برشمرد.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز امسال ۲۳ اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی آماده سازی شده است.

وی افزود: در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری تاکنون بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سازمان با اجرای طرح تسهیلات روستایی در بخش گردشگری نیز سرمایه گذاران و جوامع محلی روستاهای گردشگر پذیر را مورد حمایت قرار داده است.

وی ادامه داد: بیشترین اقامتگاه های بومگردی استان با ۱۴ مورد در شهرستان طبس فعالیت دارند.

رمضانی بیان کرد: همچنین در شهرستان بشرویه دو اقامتگاه، بیرجند دو اقامتگاه، سرایان دو اقامتگاه و در شهرستان های خوسف، سربیشه و فردوس هر کدام یک اقامتگاه بومگردی فعال است.

وی افزود: اسکان، ارائه غذا و نوشیدنی بومی، آموزش و فروش صنایع دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی، برگزاری رویدادها و فعالیت ‌های بوم گردی بخشی از خدمات اقامتگاه های بوم گردی به مسافران است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله